Spierpijn en blauwe plekken voor SV Nootdorp JO13-1

25 november 2020 23:00

Het is een lastige tijd om te voetballen. Zelfs als je jonger dan 18 jaar bent kun je tijdens de pandemie niet anders dan onderlinge wedstrijden spelen tegen je leeftijdsgenoten of tegen de JO12-1 of JO14 van SV Nootdorp.

Om toch wat afwisseling te hebben kregen de spelers van de JO13-1 vanavond een rugby training voor hun kiezen. 2 Top trainers uit de jeugdafdeling van HRC hebben de spelers een eerste kennismaking met rugby laten ervaren.

De jongens hadden er zin in en waren een beetje zenuwachtig, gezien hun enthousiasme voor de training. De tackel bag werd al veelvuldig uitgeprobeerd op een voetbal manier.

DSC_9771.JPG

Om stipt 19:00 uur begon de training. Na een korte uitleg van de trainers werden eerst de pass techniek (onderhands gooien)  geoefend. Nadat de jongens enigszins gewend waren aan het gooien werden de oefeningen moeilijker door ook in beweging de bal te passen naar je teamgenoot. Het was even wennen maar het ging steeds beter.

DSC_9804.JPG

En dan eindelijk een tackel oefening. Na een korte uitleg, mocht iedereen zich helemaal uitleven op een tackelbag. Het enthousiasme was enorm en de trainers waren verbaast dat de jongens konden “vliegen”.

DSC_9888.JPG

DSC_9945.JPG

Na wat tips van de trainers ging het tackelen al beter, en werd het tijd om een wedstrijdje te spelen.

Om te wennen werd er begonnen met walking rugby, rennen was nog verboden. Dat zag er goed uit, en dus mochten de jongens een echt rugby partijtje spelen. Er werd geduwd, getackeld en heel veel gelachen.

Morgen waarschijnlijk een paar blauwe plekken extra en misschien ook wat spierpijn rond de schouders.

DSC_9980.JPG

Na de groepsfoto was de clinic voorbij en werden de HRC trainers door het team bedankt. Al met al een leuke training en hopelijk kunnen we deze ervaring gebruiken tijdens de wedstrijden.

Bekijk alle foto's van deze leuke avond en hieronder de video impressie.

Lees meer over:
jeugd selectie teams 2020-2021