Kampioenschap

Dit protocol heeft tot doel, duidelijkheid en gelijkheid te verkrijgen in het vieren van het kampioensschappen voor de jeugdteams van SV Nootdorp.

Wanneer van tevoren met hoge mate kan worden ingeschat dat het kampioenschap kan worden verkregen, kan uitvoering worden gegeven aan dit protocol. Als teams van dit protocol willen afwijken, mag dat nooit ten nadele van de vereniging zijn.

Taak teamleiding/groepsleider
De teamleiding of groepsleider bepaalt en regelt op basis van dit protocol de inhoud en wijze van het vieren van het kampioenschap.

Hoe kampioen worden?
Rechtstreekse beslissing op basis van eigen stand en punten in de competitie.
Door uitschakeling directe tegenstander(s) in andere wedstrijd(en).

Budget kampioenschap
Voor een kampioenteam is vanuit de club € 5,00 per speler beschikbaar voor het vieren van het kampioenschap. Wat kan hiervoor worden gedaan? Bijvoorbeeld: drinken, snack, herinneringsprijs.
Snack op club is broodje kroket of broodje frikadel, ook is er patat op de club.

Vaantje of andere prijs
Het is vaak onmogelijk om een herinneringsvaantje of –beker te regelen vooraf, wanneer het kampioenschap nog niet geheel vaststaat. Tenslotte als het kampioenschap niet wordt gehaald, is dit ook niet nodig en dus voor niets geweest.

Een leuke kampioenfoto is dan beter. Deze is vaak digitaal aan de spelers via e-mail te sturen en de mogelijkheden kunnen bekeken worden om een kampioenengalerij op de jeugdsite en vereniging te maken.

Huldiging
Bij huldiging zal in samenspraak met de teamleiding, één van de leden van de jeugdcommissie, of de groepsleider bij de wedstrijd of huldiging trachten aanwezig te zijn.
Dit om het team en leiding te feliciteren en toe te spreken.

Communicatie
De teamleiding en de groepsleider zijn verantwoordelijk om de jeugdcommissie en de hoofd opleidingen vooraf te informeren van de mogelijkheid om kampioen te worden.