Taken van de Ouders

Rol van Ouders

SV Nootdorp wil een gezellige vereniging zijn waar iedereen met plezier kan voetballen. Ouders hebben daarbij een belangrijke rol. Wij vragen u daarom met de volgende punten rekening te houden.

• De leider is het aanspreekpunt voor de ouders.
  • Mocht uw kind een handicap, allergie of blessure hebben dan verzoeken wij u dit te melden aan de leider. Informatie over doorgang van trainingen kunt u vinden op de SV Nootdorp site.
  • Informatie over en afgelastingen van de wedstrijden kunt u vinden op de SV Nootdorp site, de site van elfvoetbal of teletekst . Bij uitwedstrijden kunt u  ook de site van de tegenstander checken.
  • U bent als ouders in principe zelf verantwoordelijk om dit te controleren zodat niet iedereen gaat zitten wachten op de leider.
  • Zorg ook dat uw kind op tijd aanwezig is bij de training. Ook hier geldt dat als uw kind niet naar de training kan komen dat u dit meldt aan de trainer.
  • Mochten er kinderen zijn die bij een wedstrijd niet aanwezig kunnen zijn, meld dit dan tijdig, uiterlijk donderdagavond, aan de leider zodat hij eventuele vervanging kan regelen.
  • Het wedstrijdprogramma, uitslagen en andere wetenswaardigheden van je team staat op de site www.voetbal.nl (Hiervan is ook een app beschikbaar.) en is ook terug te vinden op de website.
  • Spelers willen positieve aanmoedigingen van de ouders. Moedig uw kind aan langs de lijn. Moedig niet alleen uw eigen kind aan maar het hele team. De leider en de trainer zorgen voor het coachen. (Er is een verschil in aanmoedigen en in coachen.)
  • Wangedrag in het veld wordt niet getolereerd. De leider kan als straf het kind extra wisselen. Bij herhaaldelijk wangedrag dient dit gemeld te worden aan de groepsleider en het jeugdbestuur. U kunt hier als ouder een positieve bijdrage inleveren. Respect voor medespelers, tegenstanders, de scheidsrechter en de leider staan hoog aangeschreven bij  onze vereniging.
  • Er is een vertrouwenspersoon en een commissie Normen & Waarden.
  • Blijf niet te lang met problemen lopen, je helpt jezelf en de vereniging door dit soort zaken bespreekbaar te maken.
  • Om er voor te zorgen dat het team niet in tijdnood komt met het omkleden of de reis naar de tegenstander hebben we het verzoek om op de afgesproken verzameltijd ook echt aanwezig te zijn, zodat het team op tijd kan omkleden of vertrekken naar de tegenstander. Voor het teamgevoel is het wenselijk zoveel mogelijk gezamenlijk te vertrekken vanaf SV bij uitwedstrijden. Tevens kunnen dan kinderen/ouders die geen vervoer hebben met iemand meerijden. De leider heeft dan ook eerder een beeld of het team compleet is.
  • De leider is afhankelijk van de bereidwilligheid van ouders voor het vervoer bij uitwedstrijden.
  • Soms gebeurt het dat een team te weinig spelers heeft. Het kan dan gebeuren dat uw kind wordt gevraagd om in te vallen. Wijs dit niet af maar pak het sportief op.
  • Als er geen scheidsrechter beschikbaar is van de vereniging dan is een ouder  scheidsrechter, de leider organiseert dit (Club zorgt voor fluitje). Na de wedstrijd geeft de scheidsrechter de stand door in de commissiekamer. We kunnen een scheidsrechtersavond organiseren als hiervoor voldoende animo is.
  • Douchen is verplicht na iedere wedstrijd.
  • Ieder team kan een teamuitje organiseren er is budget per speler beschikbaar vanuit de vereniging)
  • Als het team kampioen wordt laat dit dan weten. Het team wordt dan door de club getrakteerd in de kantine.
  • U kunt zich als vrijwilliger op verschillende manieren dienstbaar maken voor de club. We kunnen nog diverse vrijwilligers gebruiken (zowel incidenteel als structureel), u kunt zich als vrijwilliger via de website opgeven, we moeten het met z'n allen doen.
  • Al het laatste nieuws staat op de site onder "Laatste Nieuws"