Opleidingen

PUPILLENSCHEIDSRECHTER
Vanaf het seizoen 2015 2016 is SV Nootdorp begonnen met een opleiding pupillenscheidsrechter voor de leeftijdsklasse 12 tot 18 jaar.

Daar er in dit eerste seizoen gebleken is dat er binnen de vereniging voldoende animo is voor deze cursus is het de bedoeling deze cursus jaarlijks te gaan houden.

De cursus wordt gegeven door de KNVB

Deelnemers aan deze cursus krijgen na voltooiing een scheidsrechtersbadge en worden begeleid door volwassenen binnen de club.

Na deelname zijn de pupillenscheidsrechters klaar voor het fluiten van E en F elftallen.

pupillenscheidsrechters die zich goed ontwikkelen kunnen ook ingezet worden bij D wedstrijden.

SV Nootdorp streeft erna de pupillenscheidsrechters intensief te begeleiden.

Interesse in deze opleiding kan het hele seizoen kenbaar gemaakt worden via de mail [email protected]

Verenigingsscheidsrechter

Lijkt het je leuk voetbalwedstrijden in goede banen te leiden en denk je over voldoende leidinggevende capaciteiten te beschikken om dat voor elkaar te krijgen, dan ben je de juiste persoon om scheidsrechter veldvoetbal te worden. Wij zorgen tijdens de verenigingsopleiding scheidsrechter veldvoetbal voor een praktijkgerichte opleiding, zodat je met voldoende ‘bagage’ aan de slag kunt bij 11 tegen 11 wedstrijden bij je club. Tijdens de opleiding oefen je op het veld met leiding te geven aan 22 spelers en het toepassen van de spelregels

Organisatie
De opleiding bestaat uit vier bijeenkomsten van 3 uur, elke maand is er een bijeenkomst. Daarnaast fluit je minimaal vier stagewedstrijden bij je eigen vereniging onder begeleiding van een praktijkbegeleider scheidsrechter. De opleiding wordt ’s avonds gegeven op een accommodatie van een voetbalvereniging. Tijdens de opleiding krijgen de deelnemers opdrachten die altijd te maken hebben met je eigen wedstrijden.

De deelnemers die aan de voorwaarden hebben voldaan, ontvangen het diploma "Verenigingsscheidsrechter Veldvoetbal". Zij kunnen vervolgens worden aangesteld bij jeugdwedstrijden en/of wedstrijden in het seniorenvoetbal binnen de vereniging.

Studiebelasting

Cursusdeel

- vier bijeenkomsten                                                      12 uur

- Zelfstudie en huiswerkopdrachten                            8  uur

Ervaringsdeel

- Fluiten van minimaal vier stagewedstrijden          4   uur

- Assisteren van de scheidsrechter                              2   uur

Proeve van bekwaamheid

- Cursusmap                                                                        3   uur

Totaal                                                                                  29  uur

Start
Bij individuele aanmeldingen moeten er minimaal 18 deelnemers zijn om een opleiding te starten. Een vereniging kan het verenigingspakket afnemen. De vereniging kan met de KNVB afstemmen welke dag het beste uitkomt en er is geen minimum aantal deelnemers vereist. Dit verenigingspakket kan ook in samenwerking met andere verenigingen worden afgenomen.

Toelating
De minimumleeftijd is 14 jaar.

Interesse in deze opleiding kan het het hele seizoen kenbaar gemaakt worden via de mail [email protected]