Taken van de groepsleiders

Groepsleider

De groepsleider is een coördinator van een leeftijdscategorie en is verantwoordelijk voor de organisatie van de niet voetbal technische zaken betreffende zijn leeftijdscategorie. De groepsleider fungeert als een aanspreekpunt voor de leiders, ouders, hoofdtrainer, TJC en de Jeugdcommissie.

De groepsleider rapporteert aan de jeugdcommissie.  Het doel is dat er voor elke leeftijdscategorie tenminste één groepsleider wordt aangesteld.

De taken en verantwoordelijkheden van de groepsleider zijn:

• Intake gesprek houden met de ouders en/of verzorgers van nieuwe jeugdleden.

• Inschrijvingsformulier uitgeven, innemen, controleren en doorsturen naar de ledenadministratie.

• Ouders actief benaderen om vrijwilligerstaken uit te voeren en dit aantekenen op het inschrijfformulier en aan de vrijwilligerscommissie doorgeven.

• Zorgdragen dat ouders op de hoogte worden gehouden van het bestaande beleid of aangepaste beleid van zaken bij SV Nootdorp. (beleid, wedstrijden, trainingen, vrijwilligers, normen en waarden etc.). Dit kan ook dmv het organiseren van een ouderbijeenkomst.

• Aanspreekpunt zijn voor de spelers en de ouders en/of verzorgers. Het tijdig communiceren van teamoverstijgende activiteiten of berichten naar de ouders/spelers. Ook het vullen en up-to-date houden van de website met betrekking tot de informatie voor hun afdeling hoort hierbij.

• Het onderhouden van contact met het de TJC.

• Bewaken van de vastgestelde normen en waarden binnen SV Nootdorp en melden van incidenten, wangedrag of ongeoorloofde afwezigheid van jeugdleden en/of ouders/verzorgers bij de adviescommissie Normen en Waarden, de desbetreffende hoofdtrainer en de coördinator groepsleiders.

• Het benaderen van kandidaat leiders/ leidsters.

• Het aanstellen, inwerken en begeleiden van de leiders in hun specifieke teams uit de betreffende leeftijdscategorie. De groepsleider is tevens het eerste aanspreekpunt voor de leiders.

• Zorgen dat de leiders de adres/telefoon en mail gegevens van de spelers/ouders actueel houden. De groepleider geeft mutaties door aan de ledenadministratie

• Het organiseren van overleg (twee à drie keer per seizoen) met de leiders/ leidsters van de teams uit zijn leeftijdscategorie.

• De leiders wijzen op het protocol kampioenschap jeugdteams. Het tijdig melden van een kampioenschap aan de jeugdcommissie.

• Zorgen bij afmeldingen van spelers van een bepaald team voor invallers uit een ander team in overleg met de betreffende leider van het te leveren team.

• Het tijdig samenstellen van de overige teams in samenspraak met de hoofdtrainer.

• Inventariseren of er tijdens de winterstop spelers van team gewisseld moeten worden.

• Het informeren van de ouders van een speler over mogelijke veranderingen ten aanzien van zijn indeling.