Wat is Easter Open

De Easter Open is een jaarlijks vriendschappelijk internationaal jeugdvoetbaltoernooi dat in het paasweekend wordt gespeeld in Noord-Oost Brabant en Noord-Limburg.

De wedstrijden worden gespeeld op zo'n 16 sportparken van verschillende voetbalverenigingen in de regio. Deze verenigingen stellen tijdens het paasweekend velden beschikbaar aan Tiny van Gemert Sports (Organisator Easter Open) en leveren zelf een grote bijdrage aan het goed verloop van het toernooi. De deelnemers zijn jongens en meisjes in de leeftijd van onder de 10 tot en met 15 jaar. Zij worden gedurende het toernooi gehuisvest in hotels, scholen en vakantiebungalows in de regio.

Het toernooi wordt jaarlijks georganiseerd door Tiny van Gemert Sports. Deelnemers aan het Easter Open-toernooi komen uit verschillende landen. Er komen teams uit Amerika, Denemarken, Engeland, Rusland, Mexico, Spanje, Duitsland, Japan, Verenigde Arabische Emiraten, Colombia en andere landen naar dit toernooi. In totaal zijn er zo'n 8000 mensen in de weer tijdens het paasweekend.

De Easter Open werd voor het eerst georganiseerd in 2001.

Deelname aan het Easter Open door SV Nootdorp jeugdleden betekent niet alleen het spelen van het voetbaltoernooi. Er worden ook allerlei andere activiteiten georganiseerd rondom het toernooi. Afgelopen jaren werden al betaald voetbal wedstrijden bezocht, gezwommen, naar de film gegaan en niet te vergeten de afsluitende bonte avond. Dus voetbal en plezier geven een onvergetelijke 'voetbalweekend' voor de deelnemers.

Om er elk jaar weer een onvergetelijk weekend van te maken zijn wij op zoek naar sponsoren die het Easter Open willen ondersteunen zodat we de kosten voor de inschrijving laag kunnen houden.

Mochten er vragen zijn kunt u een mail sturen aan [email protected].