Jeugdopleidingsplan SV Nootdorp 2022-2025

Beste SV leden,

Sporten is leuk, gezond en draagt bij aan de ontwikkeling van jongeren. Vooral teamsporten dragen bij tot verbetering van de sociale omgang en zorgen voor een socialere omgeving.

Hoe eerder de jeugd in aanraking komt met sport, en voetbal in het bijzonder, hoe beter. SV Nootdorp inspireert de jongste jeugd met verschillende activiteiten (waaronder trainingen en wedstrijden) en maakt het mogelijk dat ze met plezier kunnen voetballen.

Dit komt onder andere tot uiting in de praktische vertaling van het jeugdopleidingsplan. Dit plan stimuleert met programma's, het jeugdvoetbal binnen onze vereniging. SV Nootdorp probeert met het opleidingsplan een professionele invulling van activiteiten te geven aan haar jeugdleden, trainers/coaches, ouders en andere betrokkenen.

Missie en visie SV Nootdorp

SV Nootdorp wil een herkenbaar beleid voeren waarin de 'overall' visie van de club breed gedragen wordt. Binnen deze clubvisie zijn 5 speerpunten vastgesteld.

1. Individuele ontwikkeling van de speler staat centraal

2. Opleiden gaat voor winnen

3. Trainers werken samen

4. Communicatie met ouders en spelers

5. Aanpassen opleiding naar het moderne voetbal.

De visie bepaalt de koers naar de na te streven doelen. De primaire doelstelling van het technisch beleidsplan is om voorwaarden te scheppen die ervoor zorgen dat iedere speler van SV Nootdorp zijn/haar top kan bereiken. Primair is SV Nootdorp dan ook een opleidingsclub voor haar jeugd.

Het JOP is een werkend document, wij staan als vereniging open voor feedback, samen staan we sterk.

In samenspraak met voorzitter Sander jansen hebben wij dit document opgesteld - Jeugd_opleidingsplan_SV_Nootdorp_2022-2025.pdf.

Veel leesplezier,

Björn Raven & Richard Urgert