'SV Nootdorp Kerngroep Jeugd' pakt door

30 december 2020 12:00

Drie weken geleden mochten we het mooie nieuws brengen dat de 'SV Nootdorp Kerngroep Jeugd' is opgestart, de werkgroep direct onder de vlag van het bestuur om zodoende de (nieuwe) missie, visie en speerpunten van sv Nootdorp te kunnen bewerkstelligen.

De afgelopen weken heeft de werkgroep de eerste stappen gezet en wij willen jullie daarover graag informeren.

Aanpak
Om te komen tot uitvoering om de missie en visie te realiseren, hebben we als kerngroep een start gemaakt met het in kaart brengen van de gebeurtenissen die in een SV Nootdorp voetbalseizoen voorbij komen. Veel gebeurtenissen zijn te plaatsen in de tijd van januari tot en met december (bijv. bepaling van de nieuwe teams voor het nieuwe seizoen), sommige gebeurtenissen niet aangezien die tijdsonafhankelijk zijn (bijv. aanmelden van een nieuw lid).

Door elke gebeurtenis uit te werken aan de hand van 3 vragen

1. Waarom willen we dit doen?
  2. Hoe gaan we dit aanpakken?
  3. Wat gaan we daadwerkelijk doen?

en te leren van hoe en wat we reeds gedaan hebben met de huidige vrijwilligers en met deze inzichten de verbeteringen vast te stellen, komen we stap voor stap dichterbij het realiseren van onze missie en visie.

Stand van zaken
Prioriteit op de korte termijn is om ervoor te zorgen dat we als vereniging ingericht zijn om binnen de continue veranderende landelijke en lokale richtlijnen te voetballen. Hiervoor willen wij in de komende 2 weken een werkgroep instellen met 5 à 6 leden en ouders van leden die hier in hun zakelijke leven reeds mee te maken hebben, ideeën hebben hoe we hier als vereniging het beste mee om kunnen gaan in de organisatie op en rondom het veld of contacten hebben met de gemeente Pijnacker / Nootdorp, GGD, omliggende scholen en verenigingen.

Andere seizoen gebeurtenissen die onder handen zijn, zijn:

• 'Aanmelding nieuw lid'
  • 'Seizoensvoorbereiding team voor seizoen 2021-2022' (aangezien over een paar maanden de nieuwe teams alweer zullen worden ingedeeld en zij zich zullen gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen).

SV Nootdorp O23
De afgelopen weken hebben we verder veel aandacht besteed aan 1 van de speerpunten: aansluiting EIGEN jeugd naar senioren selectie bewerkstelligen, waarbij O23 opleidingsteam een prominente rol krijgt binnen SV Nootdorp.
De eerste ideeën zijn gesmeed en daar zal de komende weken mee verder worden gegaan, zodat er in het nieuwe seizoen een O23 team met programma staat.

Parallel aan de uitwerking van deze seizoen gebeurtenissen wordt er gewerkt aan het Jeugdbeleid plan. Uiteindelijk zal het Jeugdbeleid plan en de seizoen gebeurtenissen hand-in-hand gaan.

Mochten jullie tijdens het lezen ideeën hebben om aan bovenstaande activiteiten handen en voeten te geven en het leuk vindt om iets voor de vereniging te doen, meld je dan gerust aan via [email protected]

Namens de SV Nootdorp Kerngroep Jeugd,

Sander Jansen