sv Nootdorp start Kerngroep Jeugd

8 december 2020 16:15

Zoals bekend bij een ieder zijn het momenteel lastige en spannende tijden. Ook voor ons als vereniging is het op dit moment roeien met de riemen die er zijn. Dit betekent echter niet dat wij als bestuur en vrijwilligers stil zitten. Wij zijn al druk doende met de interne inrichting op diverse niveaus om zodoende bij aanvang van de competitie gereed te zijn en jullie als leden weer een warm welkom te geven.

Naast de ontwikkelingen die door mij al zijn gedeeld met betrekking tot het opknappen van de (oude) kleedkamers, de berichtgeving aangaande een extra kunstgras veld (veld1), het opzetten van een nieuwe structuur binnen Sponsoring & Business, en de nieuwe 'Club van 100' binnen onze SV, wil ik graag iets nieuws met jullie delen waar ik enorm trots op ben en waarvan ik verwacht dat wij als club hiervan de komende jaren de vruchten gaan plukken.

Een aantal weken geleden is er een nieuwe projectgroep gestart, namelijk de 'SV Nootdorp Kerngroep Jeugd'. Naast Jan Kok en mijzelf vanuit het bestuur zitten de volgende mensen in deze kerngroep; Rob Kik en Thierry Stanneveld (beide HJO's), Richard Lodder (Leider JO13-1), Jeroen van der Kooij (Trainer JO10), Martijn van Wijk (Jeugd Commissie),  Ralf van den Berg (ouder) en Paul Nieuwdorp (Webcommissie).

Deze werkgroep zal direct onder de vlag van het bestuur acteren om zodoende de (nieuwe) visie en doelstellingen van sv Nootdorp te kunnen bewerkstelligen.

Visie SV Nootdorp 2020-2023
"SV Nootdorp zal in de komende jaren vooral SV Nootdorp moeten blijven. De cultuur en herkenbaarheid van de vereniging moet ten alle tijden blijven bestaan. Een vereniging waar prestatie en gezelligheid samen gaan. Naar de toekomst toe zal de jeugd een nog grotere en prominente rol moeten gaan spelen binnen de club. De doorstroming van de jeugd naar de senioren selectie is hier een groot aandachtspunt. Begeleiding, coaching en communicatie is hierin vereist en hier moet dan ook de komende tijd veel aandacht worden besteed."

Met deze enthousiaste mensen gaan wij de komende tijd een aantal speerpunten aanpakken waarvan wij als bestuur vinden dat deze de aandacht verdienen.

De komende periode worden de volgende speerpunten door deze groep opgepakt:

• niveau jeugd onderhouden en indien mogelijk verhogen, maar ook aandacht geven aan de niet selectieteams
  • aansluiting EIGEN jeugd naar senioren selectie bewerkstelligen, waarbij O23 opleidingsteam een prominente rol krijgt binnen SV Nootdorp
  • optimaliseren communicatie verenigingsbreed inzake allerlei club gerelateerde zaken
  • werving van vrijwilligers op diverse vlakken binnen de vereniging

Uiteraard zullen wij ook uw hulp als ouder/vrijwilliger nodig hebben om deze speerpunten succesvol te laten worden. Een volgende update volgt dinsdag 15 december a.s.

Sander Jansen
Voorzitter sv Nootdorp