𝗕𝗲𝗹𝗮𝗻𝗴𝗿𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗼𝘃𝗲𝗿𝘄𝗶𝗻𝗻𝗶𝗻𝗴 𝘂𝗶𝘁 𝗯𝗶𝗷 𝗩𝗮𝗹𝗸𝗲𝗻'𝟲𝟴

2235SL
VALKENBURG ZH
tel. 071-4013214

Zaterdag stond de belangrijke uitwedstrijd tegen Valken'68 op het programma. Om 14:30 werd er afgetrapt in Valkenburg, tegen de op dat moment 3e in de competitie. Wij zijn echter al weken bezig om een goede reeks neer te zetten. Het is dan ook duidelijk dat sinds de jaarwisseling veel meer resultaten worden geboekt en het spel beter is. Waar na de overwinning tegen Die Haghe de achterstand nog maar twee punten werd. Zo kon de laatste plaats verlaten worden bij winst en een gunstig resultaat bij de wedstrijd tussen Die Haghe en VELO.

Door de schorsing van de in vorm verkerende spits, Mitchell Abdoel, mocht Kyan Coolen (JO19-1) zijn basisdebuut maken nadat hij vorige week voor het eerst inviel tegen Die Haghe. Kyan speelde een verdienstelijke wedstrijd en zou uiteindelijk na 80 minuten het veld verlaten voor Bram Mulder. In de eerste helft leek het erop dat wij een penalty zouden krijgen. De scheidsrechter ging hier echter niet in mee en gaf een directe vrije trap op de rand van het strapschopgebied. Valken'68 was daarentegen de ploeg die het meeste de bal had. mij zij konden niet door onze muur heen voetballen, waarna wij met verschillende counters de aanval zochten. Zo gingen wij rusten met een 0-0 op het scorebord.

In de tweede helft was het spelbeeld niet anders. Valken'68 domineerde met balbezit maar kreeg niet onwijs veel kansen. Een aantal kansen die zij kregen was wel direct gevaarlijk met schoten op de paal/lat. En zoals gezegd kwam Bram in de 80ste minuut in het veld voor zijn eerste minuten van het seizoen. In een spannende slotfase van de wedstrijd viel uiteindelijk toch de beslissing. Waar een goal van Valken'68 het meest voor de hand liggend was kwam via Joey van Maaren de bal bij Bram terecht. Hij wist goed af te ronden en werd dankzij die goal in de 93ste minuut de match winner. Een onwijze opluchting waarna wij officieel de laatste plek verlieten, dankzij een overwinning van VELO tegen Die Haghe. Dit werd natuurlijk nog lang gevierd!

Komende dinsdag staat er een wedstrijd uit bij FC 's-Gravenzande op het programma, voor de Sir Winston Cup. En komend weekend zijn wij vrij. Waarna op 6 april de thuiswedstrijd tegen koploper Wippolder op ons wacht, met aansluitend een derde helft! Laten wij met z'n allen achter het team blijven staan en deze goede lijn omhoog door trekken!

Een leuke afsluiter is het nieuws dat middenvelder Ryan Lugtigheid voor het eerst weer bij de wedstrijd selectie zat na lang blessureleed. Ga zo door!