𝗢𝘃𝗲𝗿𝘁𝘂𝗶𝗴𝗲𝗻𝗱𝗲 𝗼𝘃𝗲𝗿𝘄𝗶𝗻𝗻𝗶𝗻𝗴 𝗺𝗲𝘁 𝟭𝟬 𝗺𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗴𝗲𝗻 𝗗𝗶𝗲 𝗛𝗮𝗴𝗵𝗲

2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

De wedstrijd tegen Die Haghe van afgelopen zaterdag was wellicht de belangrijkste wedstrijd tot nu, dit seizoen. Een uitgelezen kans om de aansluiting te vinden met de clubs die momenteel de nacompetitie plekken bezetten. Dan is het natuurlijk mooi een goed resultaat te behalen, maar 3-0 winnen met 10 man. Wie zag dat aankomen?

Foto’s: Alex Pronk

Voorafgaand aan de wedstrijd werd er 1 minuut stilte gehouden voor het overlijden van oud-voorzitter en erelid Jan van der Haar. Gedurende de wedstrijd werden er dan ook rouwbanden gedragen door SV Nootdorp. Hierna begon de wedstrijd echter niet goed. Die Haghe had het meeste de bal en had controle over de wedstrijd. Wij konden hier niks tegenover zetten. In de 37e minuut vond het eerste noemenswaardige moment plaats. Anass Essaoui werkte een doorgebroken speler van Die Haghe naar de grond waarna de scheidsrechter na overleg met de grensrechter rood gaf. Kon de speler van Die Haghe echter wel bij de bal komen? De vrijetrap die hierna volgde werd stijlvol door een goed keepende Jordi de Bruijn uit de kruising getikt. Het leek vervolgens wel alsof er extra geloof in het team kwam na de rode kaart.

In de tweede helft was dit ook direct zichtbaar. Het is algemeen bekend dat Jop Verhagen van een grote afstand mooie vrije trappen kan nemen, dit heeft hij namelijk al meerdere keren bewezen. Ook in deze wedstrijd leverde dat bijna een doelpunt van het seizoen op. Van zo'n 35 meter legde hij aan voor een harde knal, de keeper van Die Haghe stond aan de grond genageld, maar de bal belandde helaas op de paal. Die Haghe mocht dan wel veel de bal hebben, ze wisten dit niet om te zetten in grote kansen. Wij waren daarentegen in de tweede helft erg effectief. Na een goede uittrap van Jordi de Bruijn kon Joey van Maaren de 1-0 op het scorebord zetten. Een kwartier van tijd wist spits Mitchell Abdoel de 2-0 te maken na een slimme actie. De mooiste goal van de middag kwam echter op naam van Dion Versteegen. De verdediger mocht in de laatste minuten van de wedstrijd invallen en werd in de aanval geposteerd naast JO19-1 aanvaller Kyan Coolen. Aan de zijkant van het veld ontving Dion de bal waarna hij zonder na te denken uithaalde. De keeper van Die Haghe stond immers te ver voor zijn goal, hij kon de bal niet keren en deze viel net onder de lat de goal in. Zo werd de score verhoogd naar 3-0 en houd Nootdorp verdiend de punten thuis.

IMG_3169.JPG IMG_3170.JPG IMG_3171.JPG

IMG_3172.JPG IMG_3173.JPG IMG_3174.JPG