π—‘π—Όπ—Όπ˜π—±π—Όπ—Ώπ—½ π—Όπ˜ƒπ—²π—Ώπ˜„π—Άπ—»π˜ π˜π—²π—΄π—²π—» 𝗸𝗼𝗽𝗹𝗼𝗽𝗲𝗿 π—ͺ𝗢𝗽𝗽𝗼𝗹𝗱𝗲𝗿

Wippolder 1

1e klasse C

6 april 2024 15:00

F.M. Tol

Sportpark 's-Gravenhout
De Poort 8
2631PT
NOOTDORP
tel. 015-3109726

In de Eerste Klasse C stond de derby tegen Wippolder op het programma, de huidige eerste plaats van de competitie. De vraag was of de goede reeks van afgelopen weken kon worden doorgezet? Er is namelijk sinds 3 februari niet meer verloren en van de vijf wedstrijden die daarna volgde werden er drie gewonnen en bleven er twee in evenwicht.

Het belang van deze wedstrijd was duidelijk zichtbaar op het sportpark. Er waren veel supporters aanwezig, waaronder veel mee gereisde supporters van Wippolder. Zij waren dan ook de bovenliggende partij na het eerste fluitsignaal. Wippolder was fel in de duels en zat er kort op, daar hadden wij in de eerste 20 minuten moeite mee. Gelukkig keepte Jordi de Bruijn weer een goede wedstrijd. In de 29ste minuut moest hij toch helaas de bal uit het net halen. Wippolder kwam op een 0-1 voorsprong. Al snel daarop volgde een reactie. Joey van Maaren kon na een rommelig moment in de 16 van Wippolder de bal achter de keeper schieten. Zo was het in de 33ste minuut alweer gelijk. Vrij snel hierna konden wij ook op voorsprong komen door een kopbal van Mitchell Abdoel. Deze werd helaas tegen de keeper aan gekopt en in de rebound ging de bal over de lat.

Na de rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. Het spel ging op en neer en de twee teams waren in evenwicht. Rond de 70ste minuut kwam wij op een 2-1 voorsprong na een goede goal van Randy Stanneveld. Helaas konden wij niet lang van deze voorsprong genieten, want in de 78ste minuut was het weer raak voor Wippolder. Een afstandsschot werd van richting veranderd en liet Jordi helaas kansloos. Maar net als zo vaak na de winterstop hebben wij de teamspirit, het spel en het vertrouwen gehad om direct voor een winnend doelpunt te gaan. Deze kans kwam in de 81ste minuut. Jop Verhagen, die een geweldige wedstrijd speelde op het middenveld, kwam met een goede actie gevaarlijk de 16 van Wippolder in. Hier werd hij gehinderd door een uitgestoken been en de scheidsrechter wees terecht naar de penaltystip. Hij ging zelf achter de bal staan en schoot deze in de rechter beneden hoek voorbij de keeper.

Wippolder kon hierna geen goede kansen meer creëren en zo eindigde een deze leuke wedstrijd, in het zonnetje, in 3-2. Hiermee maken wij weer een mooie sprong op de ranglijst en wacht volgende week de derby tegen RKDEO!

Foto’s: Wouter Dill

0001.jpg 0003.jpg 0004.jpg