16-1 kampioen 6e divisie

2993BZ
BARENDRECHT
tel. 0180-615275

Met nog twee wedstrijden op het programma en 4 punten voorsprong op de nummer twee moest er afgelopen zaterdag gewonnen worden in de uitwedstrijd bij Smitshoek om kampioen te kunnen worden.
We mochten op het hoofdveld aantreden, maar tot grote verbazing van de jongens was dit gewoon een ouderwets grasveld en geen kunstgras wat ze ondertussen helemaal gewend zijn. Al tijdens de warming up merkten we dat het glibberen was en dat de bal niet altijd doet wat je verwacht, dus dat was aanpassen voor de jongens.
Ondanks het veld hebben de jongens één van de beste eerste helften van de competitie op de mat gelegd en ging de bal goed rond. We wisten ook zeer goed druk te zetten en dekten goed door waardoor de tegenstander eigenlijk bijna niet aan voetballen toekwam. Dit zorgde ervoor dat we het kampioenschap al in de eerste helft veilig wisten te stellen en door goals van Hugo en twee keer Bhodi stond het bij rust 0-3.

Zoals vaker deze competitie kwamen we niet scherp genoeg uit de kleedkamer en werden er door Smitshoek wat kansen gecreëerd. De opleving van de tegenstander duurde ongeveer 10 minuten en toen hadden we het weer onder controle. Via Emile liepen we uit naar 0-4 en 0-5 en de mooiste goal van de middag bewaarde we tot het laatst, Raff kon na een korte corner de bal in één keer in de verre hoek krullen, waardoor de eindstand op 0-6 werd gezet.
Na het laatste fluitsignaal van de goed fluitende scheidsrechter kon de champagne open en de rookpotten aangestoken worden en hebben we een klein feestje gevierd.

We moeten nog een wedstrijd spelen, maar na 11 wedstrijden 31 punten behalen is een prestatie van formaat en daar mogen de jongens zeer trots op zijn. Aankomende week oefenen we tegen Spijkenisse (divisie 5) en zaterdag 10 december sluiten we deze competitie af met de thuiswedstrijd tegen Rotterdam United.