Wedstrijdverslag 's-Gravenzande JO16-1 tegen SV Nootdorp JO16-1.

FC 's-Gravenzande JO16-1

Hugo Berk (stift)
Hugo Berk (schot)
... (schot)

Divisie 6 D

24 september 2022 10:30

S. el Arnouki

Juliana Sportpark
Koningin Julianaweg 154
2691GH
'S-GRAVENZANDE
tel. 0174-413630

Afgelopen zaterdag speelde 16-1 een uitwedstrijd in en tegen 's-Gravenzande. Beide teams begonnen slordig aan de wedstrijd, vooral de eindpass om tot doelkansen te komen was onnauwkeurig. De bal werd te zacht ingespeeld of schoot te hard door vanwege het natte veld. Onze jongens kwamen beter in het spel en gingen beter met de omstandigheden om. Via een mooie combinatie kwamen we goed in de zestienmeter van 's-Gravenzande. Via de spreekwoordelijke kluts lag de bal ineens in het doel. Helaas werd de goal afgekeurd doordat Kevin de bal tegen zijn arm had gekregen. Na ongeveer 20 minuten schoot Frank de bal ver uit. De verdediging van 's-Gravenzande schatte de lange bal verkeerd in, en kon Hugo de bal oppikken. Hugo faalde niet in de 1-op-1 situatie met de keeper en stiftte de bal over de keeper in de goal (doelpunt van Hugo is te zien op het instagram account van SVnootdorp_JO16_1). Na de 0-1 gingen de jongens steeds beter voetballen. Dit leidde door een goed opgezette aanval aan de rechterkant, waarbij rechtsback Dennis op de achterlijn de bal voorzette. Hugo stond perfect opgesteld en kon de bal makkelijk binnenschieten 0-2. Paar minuten na de 0-2 waren er geen kansen meer en floot de goed leidende scheidsrechter voor de rust.
In de rust werd Davie gewisseld voor Anyello. 's-Gravenzande kwam beter de kleedkamer uit doordat ze veel nauwkeuriger in hun passing waren, waardoor ze een aantal keer gevaarlijk voor de goal kwamen. Na 10 minuten gingen middenvelders Raff en Kevin naar de kant voor Dani en Cas. 'S-Gravenzande zette nog eens extra aan, waardoor we verder achteruit gedwongen werden. De rechtsbuiten van 's-Gravenzande werd veelvuldig gezocht en stichtte veel gevaar. Uiteindelijk scoorde 's-Gravenzande uit één van de vele aanvallen de aansluitingstreffer. Er ontstond paniek in het voetbal en daardoor speelde we teveel de lange bal in plaats van te combineren. Door een spaarzame aanval van SV kreeg Hugo de ultieme kans om zijn hattrick te scoren. In kansrijke positie plaatste Hugo de bal net aan de verkeerde kant van de paal. Vlak voor tijd kwam de bal nog laag voor het doel van Frank en gelukkig schoot de rechtsbuiten 's-Gravenzande binnen het 5 metergebied hoog over het doel, kwam de coach Alex met de schrik vrij. Gelukkig veranderde er niks meer aan de stand en namen we na een spannende slotfase de 3 punten weer mee naar huis.