Uitstekende bekercompetitie start SV Nootdorp JO17-1

Groep 1 06

29 augustus 2020 9:00

T. van Mourik (KNVB)

Vandaag stond voor SV Nootdorp 17-1 de 1e bekerwedstrijd op het programma tegen RKDEO 17-1. Een team dat in de competitie uitkomt in de 6e divisie, 1 divisie hoger dan SV 17-1.

SV had een goede voorbereiding achter de rug met oefenwedstrijden tegen Wilhelmus (2-0 winst), DSO (5-3 verlies) en Foreholte (3-0 winst).

Op sportpark 's-Gravenhout werd om 9 uur afgetrapt. De beginfase was aftasten voor beide ploegen. Geduldig werd naar de opening gezocht. Gedurende de 1e helft was het SV dat het initiatief steeds meer naar zich toe trok wat resulteerde in de ene na de andere mooie aanval opgezet vanaf het middenveld door Finn, Mark en Tyler. De kansen werden helaas niet afgerond wat mede te danken was aan goed keeperswerk van de RKDEO goalie. Thomas, Lesley en Semmy bleven echter gevaarlijk en de goal moest een keer gaan vallen.

jo17-1.jpg

Achterin met centraal Lars en Luca en op de zijkanten Storm en Viggo werd prima geconcentreerd verdedigd en het middenveld werd constant voorzien van de juiste inspeelballen om weer een nieuwe aanval te beginnen. Bij de spaarzame keren dat RKDEO wel door de verdediging kwam stond Dylano klaar om deze pogingen vakkundig ongedaan te maken.

Vlak voor rust kwam de bevrijdende en dik verdiende voorsprong voor SV. Uit een korte corner van Semmy op Mark werd de bal op maat op het hoofd gelegd van Finn en prima binnen geknikt: 1-0.

Niet veel later floot de scheidsrechter voor het rustsignaal.

Na de rust werd het goede spel doorgezet en was het wachten op de 2-0 en die kwam er dan ook. Invaller Yuwan kreeg de bal aan de rechterkant via mooi positie spel via Viggo en Finn en schoot de bal met een mooie boog over de keeper van RKDEO heen. Was het een voorzet of een een schot ? Het was een mooie goal en een beloning voor het goede spel van SV.

Yannick was inmiddels ook ingevallen en hielp prima mee om de 2-0 voorsprong te verdedigen. RKDEO probeerde in de laatste minuten nog wat extra druk te zetten maar SV kwam niet echt meer in de problemen.

De goed en consequent leidende scheidsrechter floot dan ook rond 11 uur de wedstrijd af waarmee SV de eerste 3 punten in de bekercompetitie pakte van een ploeg uit de 6e divisie.

Rick bleef uit voorzorg de gehele wedstrijd op de bank, herstellende van een kleine blessure. Hopelijk is hij snel weer volledig fit!

Woensdag staat de oefenwedstrijd uit tegen RKAVV gepland waarna zaterdag de 2e bekerwedstrijd tegen Blauw Zwart 17-1 op het programma staat. In de voorbereiding voor de zomer werd eenvoudig gewonnen van deze ploeg maar van onderschatting mag geen sprake zijn.

Spelers en begeleiders van JO17-1, we hebben genoten van jullie vandaag en veel succes volgende week💪⚽️

Bekijk de foto's gemaakt door Gerard Stege. Gerard bedankt en we zien je graag bij een volgende wedstrijd weer terug :)