SV Nootdorp JO17-1 wint eerste oefenduel

Wilhelmus JO17-1

19 augustus 2020 20:00

Berry Grouwstra

Woensdagavond heeft de JO17-1 van SV Nootdorp zijn eerste oefenduel van het nieuwe seizoen winnend afgesloten.

Tegen Wilhelmus JO17-1 werd met 2-0 gewonnen op Sportpark 's-Gravenhout.

Vorige week startte het team van hoofdtrainer Randy Stanneveld en assistent-trainer Ernst van der Zwan de voorbereiding met de eerste training na de zomerstop.

Op enkele vakantie gangers na haddden de trainers de beschikking over een nagenoeg complete groep. Nadruk bij deze eerste trainingen is de ploeg langzaam op niveau te brengen zowel conditioneel als tactisch.

SV Nootdorp JO17-1 komt dit jaar uit in de 7e divisie. Het derde team van SV Nootdorp dat evenals de JO13-1 en JO14-1 divisie gaat spelen.

Na 2 trainingen stond de eerste oefenwedstrijd op het programma. Een thuiswedstrijd tegen een ander team dat ook 7e divisie gaat spelen, VV Wilhelmus.

De wedstrijd was net een paar minuten oud of de eerste kans was al daar voor SV. Een mooie actie op het middenveld, een dito pass en de kans werd vakkundig afgemaakt met een stift bal: 1-0 voor SV.

Na de goal werd het spel van SV wat minder: wat slordige passen en gehaast voetbal. Ook niet zo gek zo vroeg in het seizoen :)

Er werden nog wel wat kansen gecreeerd maar de grootste was voor VV Wilhelmus: een kopbal uit een corner op de lat.

In de 2e helft kwam er wat meer rust in het spel van SV en werden er betere keuzes gemaakt wat resulteerde in verschillende kansen voor SV maar de goede keeper van Wilhelmus haalde de ballen er vaak knap uit.

SV had het betere van het spel maar beloonde zichzelf nog niet met extra doelpunten.

5 minuten voor tijd gebeurde dat uiteindelijk wel.
Na een mooie aanval werd de bal koel onder de keeper doorgeschoven: 2-0.

In de slotfase sloeg bij veel spelers van beide teams de kramp toe waardoor het spel vaak moest worden stil gelegd.

Dat gebeurde ook in de laatste minuut bij een speler van SV Nootdorp waardoor Wilhelmus nog een kans kreeg. Deze werd echter niet verzilverd en direct daarna werd door de prima leidende scheidsrechter dit sportieve duel afgefloten.

Een mooie start voor de 17-1!

Zaterdag wacht alweer de volgende oefenwedstrijd. Dan tegen DSO 17-1, een team dat zal gaan uitkomen in de 4e divisie. Benieuwd of de jongens zich ook kunnen meten met een team op dat niveau!