1-1 uit bij UVS in Leiden

27 november 2022 17:15

Gister speelden wij de uitwedstrijd tegen UVS in Leiden, een ploeg in de middenmoot.

De wedstrijd begon echter slecht met al vroeg een tegendoelpunt. UVS opende de wedstrijd sterk maar wist na dit doelpunt de score niet verder uit te breiden. Zo werd er onder andere twee keer het houtwerk geraakt. Na deze sterke fase van UVS wisten wij het spel om te draaien. Wij kwamen beter in de wedstrijd en namen de controle over. Helaas wisten we de kansen niet te benutten…

Ook in de tweede helft duurde het lang om een kans tot een doelpunt te maken. Wij hadden wel geluk met veel extra minuten blessuretijd. Zo kon er in de 6de minuut van de blessuretijd toch nog gescoord worden door centrale verdediger, Rodney Ebing. Trainer Marco Jalink sprak achteraf uit dat dit de beste wedstrijd van het seizoen was (buiten de eerste 20 minuten), ondanks dat de kansen niet werden afgemaakt.

Wij gaan nu met veel vertrouwen voorbereiden op de wedstrijd van volgende week tegen Velo!