𝗧𝘄𝗲𝗲𝗱𝗲 𝗮𝗮𝗻𝘄𝗶𝗻𝘀𝘁 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗦𝗩 𝗡𝗼𝗼𝘁𝗱𝗼𝗿𝗽 𝟭, 𝗪𝗶𝗻𝘀𝘁𝗼𝗻 𝗟𝘂𝗶𝗷𝘀

26 april 2024 14:45

Wij zijn verheugd om de tweede aanwinst van SV Nootdorp 1, voor het seizoen 2024/2025, voor te stellen. Keeper, Winston Luijs, komt het keepersgilde van de selectie versterken. De uit Leidschenveen komende 21-jarige keeper is geen onbekende in Nootdorp. In de jeugd heeft hij namelijk al meerdere jaren voor RKDEO gevoetbald.

Wij zijn erg blij met de komst van Winston naar onze mooie club. En hij stelt zich graag aan iedereen van SV Nootdorp voor.

Interview – 25 april 2024

Zou je zelf willen voorstellen Winston? “Yes ik ben Winston Luijs, 21 jaar, ik ben geboren in Den Haag en woon in Den Haag. Ik werk momenteel als accountant en studeer economie en bedrijfskunde aan de universiteit.”

Bij welke voetbalclubs heb je tot nu toe gezeten? “Ik heb best wel een lange loopbaan. Ik ben begonnen als kindje bij RKDEO, vervolgens in de jeugd van ADO en daarna door blessures een tussenjaar bij DSO. Hierna heb ik 4 jaar bij Excelsior gespeeld en na Excelsior ben ik bij Alphense Boys gaan voetballen. Wat betreft het seniorenvoetbal heb ik bij VVSB gespeeld en Capelle en komend seizoen SV Nootdorp.”

Waarom heb je voor SV Nootdorp gekozen? “Ik heb eigenlijk een heel goed gevoel bij de club en door de gesprekken met de TC en mensen om mij heen. Het werd mij toen wel duidelijk dat hier een hele goede sfeer hangt en dat hier goeie gasten rondlopen.”

Wat wist je van tevoren al over de club? “Dat het een gezellige club is en dat er veel jongens uit de buurt van Nootdorp komen. Er spelen ook best wel wat gasten die ik via-via al ken. Ik weet eigenlijk al dat het een leuke buurtclub is en dat vind ik fijn.”

Hoe kijk je naar de toekomst bij de club? “Ik hoop dat ik nu een mooie plek heb gevonden waar ik vele jaren lekker kan voetballen en veel minuten kan maken, mijzelf kan blijven ontwikkelen en ik hoop veel wedstrijden te kunnen spelen.”

Hoe zou je jezelf als keeper omschrijven? “Ik ben een keeper die heel veel coacht en veel met het team bezig is. Verder ben ik een keeper die voetballend goed is en de verdediging goed kan neerzetten en de één-tegen-één situaties is ook een van mijn sterke punten.”

En waarin zou je jezelf nog verder willen ontwikkelen? “Voornamelijk ritme krijgen, dus wedstrijden spelen zodat ik weer een vast ritme heb wat ik nu mis en verder mijn linkerbeen, dat kan altijd beter.”

Wat is tot nu toe je mooiste voetbal herinnering? “Ik denk toch wel dat dat in de jeugd was, als ik dan terugdenk aan die toernooien die ik speelde met Excelsior en ADO. Dan speelde je bijvoorbeeld tegen Atletico Madrid en dan kan je nu wel inbeelden dat een aantal van die jongens doorgebroken zullen zijn. Maar bijvoorbeeld ook tegen Chelsea en Barcelona. Dat is wel mooi om aan terug te denken.”

De beste speler tegen wie gespeeld? “Ik vond het nooit leuk om tegen Brian Brobbey te spelen. Die heeft er volgens mij een keer 3 gescoord tegen mij. Dus dan kies ik voor hem.”

En de beste spelers waarmee je hebt samengespeeld? “Als ik er 2 of 3 mag opnoemen zijn dat Leroy George, iemand met veel ervaring in het profvoetbal waarmee ik samen heb gespeeld bij VVSB. Youri Baas vond ik altijd een hele goede speler en hij is nu natuurlijk doorgebroken bij NEC, maar wij speelden samen bij Excelsior. En Ruben Valk, de keeper waarmee ik bij VVSB zat, dat was een hele goede keeper om mee samen te werken.”

Wat zijn de belangrijkste lessen die je van die ervaren spelers hebt geleerd? “Leroy George heeft mij geleerd dat ik eigenlijk elke training op scherp moet staan en hard moet trainen. En van Ruben heb ik eigenlijk vooral keepers technische dingen geleerd. Samen keken wij wat er soms beter kon en dan probeerde je dat mee te nemen.”

En naar welke huidige professionele keeper kijk jij het meeste op, om mee af te sluiten? “Waar ik het meeste naar op kijk is dan denk ik wel Marc André ter Stegen. Ik ben altijd al fan van hem geweest ook al is hij qua keepersstijl compleet anders. Als ik hem bepaalde ballen zie pakken dan vind ik dat wel heel mooi om te zien.”

33.png 32.png

34.png 35.png