𝗧𝗿𝗮𝗶𝗻𝗶𝗻𝗴𝘀𝗸𝗮𝗺𝗽 𝗱𝗮𝗴 𝘁𝘄𝗲𝗲

13 januari 2024 12:00

De tweede dag van het trainingskamp in Albufeira begint natuurlijk met een goed ontbijtje in het hotel. Hierna vertrokken wij met de bus naar het trainingscomplex, Campo Quinta da Palmiera, van Imortal Desportivo Clube, uitkomend op het vierde niveau van Portugal. Op het trainingsveld gelegen op een heuvel naast het stadion heeft de groep 1,5 uur getraind.

De training begon met een rondo, gevolgd door een warming-up en verschillende pass en trap vormen. Hierna werd een een oefening uitgezet waarbij er verschillende afwerkingsvormen aan bod kwamen. De training werd afgesloten met een potje latje trap om te bepalen wie moest opruimen. Hierna gingen de jongens snel weer met de bus naar het hotel. De middag stond verder in het teken van individuele gesprekken tussen de staf en spelers. De jongens die niet aan beurt kwamen hadden een vrije middag en kozen ervoor die op een leuke manier in te vullen. Een aantal ging naar de plaatselijke padel club en heeft hier nog een intensief potje gepadeld. Een andere groep ging lunchen aan het strand en ging genieten van het heerlijke uitzicht over zee en het zonnetje. Om 19:15 verzamelde iedereen voor gezamenlijk naar het restaurant, Sexy Meat, te wandelen. Hier kwamen we na een wandeling van ruim 30 minuten aan en zo had iedereen ondertussen wel erge trek en dorst gekregen. De Rib-eye en Sexy Steak waren deze avond de populairste gerechten. Voor dat we met z’n allen weg gingen zijn er ook nog meerdere weddenschappen afgesloten voor de prestaties in de tweede seizoenshelft, vooral de weddenschap tussen Mitchel en Willem zullen wij goed in de gaten gaan houden en kan een leuk zakcentje opleveren.

De avond was nog jong en zo gingen er jongens met de taxi naar Faro of het oude centrum van Albufeira in.