Even (opnieuw) voorstellen: Mitchell Abdoel

1 november 2023 10:00

Mitchell is weer terug van weggeweest. Zoals velen al weten was Mitchell al eerder een van de spitsen van SV Nootdorp. Mitchell was onder andere onderdeel van het team dat een succesvol seizoen beleefde en bijna promoveerde naar de Hoofdklasse, in 2021 - 2022. Nu is hij weer terug bij de club en zijn wij met hem in gesprek gegaan zodat hij zich (opnieuw) kan voorstellen.

In dit gesprek heeft hebben wij het onder andere over zijn eerste periode bij de club, de korte tijd dat hij weg was en zijn doelen.

Mitchell, je bent terug gekeerd bij SV na een jaar afwezigheid, zou je jezelf willen voorstellen voor de rest van SV Nootdorp?

Natuurlijk, mijn naam is Mitchell Abdoel, ik ben 24 jaar en in november word ik 25. Twee jaar geleden heb ik hier mijn eerste seizoen gedraaid. Eerst een half Corona seizoen en daarna een volledig seizoen. Dat jaar hebben we een mooi resultaat behaald, maar liepen we net de Hoofdklasse mis.Er zijn toen wat dingen gebeurt waardoor ik ben weggegaan. Die zijn nu wel afgesloten en daar laat ik het bij. Dit jaar hoop ik zoveel mogelijk mijn steentje bij te dragen aan het team en punten te pakken.

33.png
1. Mitchell Abdoel bij de presentatie van zijn terugkeer.

In de tussentijd ben je naar UVS Leiden gegaan. Hoe is je tijd daar geweest?

Niet goed en toen heb ik snel besloten om daar geen deel meer van uit te maken. Daarna heb ik helaas meer dan een half jaar zonder club gezeten. Dus ik ben ontzettend blij dat ik nu weer kan voetballen, dat is voor mij het belangrijkste.

Hoe kijk je terug op je eerste maanden weer terug bij SV Nootdorp?

Moeizaam. Ik ben net terug van een blessure. Het spel wordt wel beter dus ik wil er alles aandoen om die trend door te zetten, weer goals te gaan maken en zoveel mogelijk punten te gaan pakken. Wij zitten nu wel in de situatie dat we echt punten moeten gaan pakken.

Wat zijn je persoonlijke doelen dit seizoen?

Mijn persoonlijke doel is toch om bovenin mee te draaien ook al is dat nu wellicht moeilijk. De competitie gaat in periodes, dus laten we er alles aan doen om daar dit jaar gebruik van te kunnen maken.

In je eerste periode heb je natuurlijk een goed seizoen gedraaid en bijna de Hoofdklasse gehaald. Wie was toentertijd de beste speler waarmee je samen speelde?

Ik denk toch wel met AJ Mercera. We konden elkaar heel goed vinden in het veld, we hadden duidelijke afspraken samen en dat pakte vaak goed uit. Ik denk dat afspraken maken het belangrijkste is, met goede afspraken kan je elkaar veel makkelijker bereiken in het veld. Met Joey van Maaren had ik hetzelfde. Joey had dat jaar 13 goals, AJ 12 en ik 12. Dan had je ook nog Jop Verhagen met zo’n 10 goals. Dan heb je toch vier aanvallers die samen veel goals gemaakt hebben. Dat was een productief seizoen toen.

900-2.jpeg
2. Mitchell tijdens een wedstrijd in zijn eerste periode tegen SV Honselersdijk.

Hoe kijk je, wat betreft je voetbalcarrière, naar de toekomst?

Ik heb nu wel besloten dat ik voor plezier wil gaan op een leuk niveau. Dus ik zit hier heel goed op mijn plek. De club is leuk, de mensen van de club zijn leuk. Iedereen wordt hier altijd goed opgevangen. Je kan altijd met iedereen praten en het is hartstikke gezellig. Er worden leuke dingen georganiseerd en daar hou ik van. Het samen voetballen met vrienden is ook leuk. Zo is Rodney Ebing een van mijn beste maatjes. Als je dan met z’n tweeën ergens kan voetballen op een leuk niveau en plezier hebt… Mooier kan eigenlijk niet.

Hoe ben je hier dan ooit terechtgekomen?

Ik speelde bij Smitshoek in de Hoofdklasse, alleen daar kwam ik niet aan de bak dus ik wilde een stapje terug maken. Trainer Marco Jalink heeft mij toentertijd gebeld want die kende mij nog van Smitshoek en zo ben ik hier bij SV Nootdorp terecht gekomen.

Is er nog iets wat je graag wilt zeggen tegen de mensen van SV Nootdorp?

Ik hoop dat iedereen ons zal blijven steunen, als het goed gaat en als het niet goed gaat. Wij doen er alles aan om te zorgen dat we punten gaan pakken en zo na de wedstrijd de supporters weer een leuk feestje en drankje kunnen geven.