F3 boekt ruime zege

DWO F3

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

19 december 2015 10:00

Nootdorp – Na de zwaar bevochte overwinning vorige week op directe concurrent DSVP kwam op de laatste speeldag van 2015 laagvlieger DWO op bezoek. De Nootdorpse formatie van trainer/coach Adriaan Alegre kende weinig moeite met dit team. Na twee keer twintig minuten spelen stapte de F3 met een klinkende 8-0 overwinning van het veld.

Binnen 10 seconden na het eerste fluitsignaal lag de eerste Nootdorpse treffer al in het doel van DWO. Het was Kevin die de bal vanaf de aftrap veroverde en dwars door de defensie van DWO sneed. Al snel daarop volgde de 2-0: na een assist van Luca scoorde Jasper vanaf rechts. Even later scoorde Luca zelf door vanaf links met een rechts indraaiend schot de DWO keeper te verrassen. Daarmee had halverwege de eerste helft de volledige Nootdorpse voorhoede al gescoord.

DWO stelde daar maar weinig tegenover. In één van de spaarzame uitvallen van het team kwam keeper Yanick even onder druk te staan. Maar door moedig en goed handelend optreden op meerdere felle schoten van DWO wist hij het doel schoon te houden. Soufiane wist uiteindelijk voor lucht te zorgen door de bal uit het Nootdorpse doelgebied te trappen. Nog voor rust bouwde Nootdorp de voorsprong verder uit. Eerst was het nog Milan, die na een vloeiende combinatie met Kevin de paal raakte, maar daarna maakten respectievelijk Kevin en Luca de 4-0 en 5-0 waarbij het doelpunt van Luca veel overeenkomsten had met zijn eerdere doelpunt.

Na rust ontstond in eerste instantie een strijd op het middenveld met weinig kansen. DWO was in deze fase nog het meest gevaarlijk met een schot op de paal maar kwam door goed verdedigend werk van onder andere Manuel en Milan niet tot scoren. Halverwege de tweede helft pikte Nootdorp de draad uit de eerste helft weer op. Eerst brak Dennis door en wist alleen voor de keeper de 6-0 te scoren. Kort daarop bediende hij op fraaie wijze Kevin die de 7-0 binnenlegde. Daarna volgden nog meerdere Nootdorpse kansen waarbij onder andere Femke net naast schoot en Milan voor de tweede keer de paal raakte. Het slotakkoord was voor Dennis, die een mooie assist van Kevin verzilverde en daarmee de 8-0 eindstand liet optekenen.

Allemaal weer heel goed gespeeld! Met dit resultaat gaat de F3 als tweede de winterstop in. Echter, door een gelijkspel van koploper DSVP, heeft de F3 nu met één wedstrijd minder gespeeld minder verliespunten. Daarmee heeft het team een uitstekende uitgangspositie voor de tweede seizoenshelft gecreëerd.

Nootdorp 19 december 2015, razende reporter E. 3.0