F1 boekt een belangrijke overwinning op Capelle

Capelle F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

19 december 2015 10:00

Op vrijdag werd nog even gechecked of de F1 compleet is op de eerste kerstvakantiedag. En jawel, 100% opkomst, uiteraard…..! Geen blessures en laten we dat vooral zo houden. De leider vroeg zich wel af “winterkampioenen???”.  We gaan het zien op deze toch wel zomerse dag (qua temperatuur). Sharp 10.00 uur floot de jeugd scheids (Alec) af en de wedstrijd kon beginnen. In de eerste paar minuten meteen al kansen voor de SV kids. Souf kreeg ze net niet lekker weg van zijn voet.

Er werd in de eerste helft behoorlijk over gespeeld door de mannen en vrouw, al liep het wat minder soepel dan anders. Capelle liet ook niet over zich heen lopen, snelle aanvallers en een blok in de verdediging. Beide ploegen dus goed aan elkaar gewaagd. Capelle wist 1 van hun eerste kansen te verzilveren en na een minuut of 8 stond het dus 0-1. Verdedigend hadden de SV-ers het duidelijk wat moeilijker aan het begin van de eerste helft. Heen en weer bleven beide kanten aanvallen opbouwen. Nu Brent die goed door kwam, de bal netjes aan Isaac doorspeelde en die schoot hem er cool in: 1-1.

Na een stukje wedstrijd dat meer uit kopbal dan voetbal bestond, schoot de keeper van Capelle de bal uit. Davie, de kopkampioen van het team, kopte hem direct weer vooruit. Zag er strak uit, echter Davie lag vervolgens op de grond. Dat was toch wel een erg harde bal…..  of was het toch een schoen die de lucht in vloog??? Volgens vader Rinus speelde de gel in het haar ook een grote rol bij deze actie. Vlak daarna brak Capelle door en belandde het schot (gelukkig) op de paal en schoot vervolgens door voor het doel van Tim langs. Daar kwamen de jongens en meisje wel goed weg. Direct Isaac met een uitbrak, maar wist de bal net niet genoeg vaart mee te geven om de aanval af te maken. Lucas vervolgens met een poging vanaf de middenlijn (?!). De druk op het doel van Capelle werd verder opgevoerd. Isaac met een hele mooie voorzet, die niet bij een geel-zwart spelertje aankwam, maar aan de binnenkant van een grijze paal. Resultaat: de bal vloog heel netjes via die grijze paal het doel in: 2-1. Gelukkig hebben we ook nog een goede keeper die net voor rust de 2-2 wist te voorkomen.

Na de rust meteen al weer spannend en eigenlijk de hele 2de helft billenknijperij aan de kant. Ouders en andere F1 supporters die de spanningen niet aankonden en van alles liepen te roepen naar de kids. “ Ga er op” (waarop?), “niet uitkomen” (toch stiekem doen met overigens een goed resultaat….), “afgeven” (wie heeft er wat besteld?). Van het spel moesten de kids het in de 2de helft vandaag niet hebben. Het overspelen werd minder sterk en tegen het einde van de wedstrijd werd de bal vooral weg van de eigen goal getrapt.

Desalniettemin was Dani achterin goed aan het stofzuigen (doet hij dat thuis ook vaker?) en sprong en dook Tim er op los. Brent met een uitbraak, Daimy met een uitbraak en de verdediging van Capelle die onze man en vrouw stopten. Finn nu ook door en koos er voor niet zelf te schieten, maar een voorzet te geven. Isaac bijna er in.

De spanning liep op. Capelle nog met een schot op het doel en toen kwam het verlossende fluitsignaal van de scheids. Een 2-1 overwinning voor de F1. Ze hebben er hard voor gewerkt en geknokt tot het eindsignaal. Top! Nu ja, we mogen ook wel eens winnen als we wat onrustiger spelen. In eerdere wedstrijden kwam de winst dan niet naar de SV kids.

Na de penalty serie sloten de mannen en vrouw af met een slinger! Inmiddels is bekend dat Sparta ook gewonnen heeft. In puntenaantal staan de F1 en Sparta gelijk; Sparta heeft alleen 1 wedstrijd minder gespeeld, dus met een tweede plek de winterstop in is hartstikke goed! Qua doelpuntensaldo staat F1 wel ruim aan de top met 40 doelpunten voor en 11 tegen. Toch wel een beetje winterkampioen..... Nu lekker vakantie vieren en uitrusten.

En eehhhh, de jeugd scheids (Alec van der Lee, volgens insiders) natuurlijk bedankt voor het fluiten! Top, dat de jeugdleden nu ingezet worden om te fluiten!