F1 wals gestopt door BCVB

BVCB F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

28 november 2015 8:30

Weer een lekker vroegertje vandaag. Ondertussen veel afkeuringen bij verschillende verenigingen waar op gras gespeeld wordt, ook bij SV. Zijn we nu voor niets zo vroeg op gestaan? Nee hoor, F1 speelt gewoon. Vandaag stond BCVB op het programma, de ploeg waar de F1 de eerste competitie wedstrijd erg makkelijk van gewonnen heeft (7-1). Gezien de resultaten van de afgelopen 2 weken, waar onze kids als een ware geel zwarte tornado ervaren waren door de tegenstanders, biedt dat perspectief. Ware het niet dat BCVB tot nu toe haar thuiswedstrijden gewoon gewonnen heeft en de echte storm in Nederland ook is gaan liggen……. (al hoewel, ten tijde van het schrijven van dit verslag gaat het al weer goed te keer!).

De mannen en vrouw startten goed, lekker relaxed overspelen en elkaar ook weten te vinden. Opeens is daar na een paar minuten spelen, een uitbraak van BCVB. De snelle spits van BCVB werd nog wel enigszins bijgehaald door Dani en Isaac, maar hij had net te veel voorsprong. Tim probeerde nog met een geweldige sprong de bal tegen te houden, maar de bal was te hoog: 1-0 voor BCVB.

SV hervatte zich goed en de spelertjes bleven elkaar opzoeken. Finn met een mooie pass aan Dani, maar net geen schot. Ook de hoekschop daarna leverde geen doelpunt op. De volgende opbouw weer van start door een sliding van Daimy, Lucas vervolgens met zijn befaamde (hoge) knal en de keeper die hem weer los liet (dat kenden we van de eerste keer). Souf was er als de kippen bij, maar kreeg hem niet lekker ingetikt. Jammer. Vorige keer leverde dat een doelpunt of 4 op. Denk dat ze de keeper hier op getraind hebben de afgelopen weken…. De druk die nu gezet werd, leverde wel 3 corners op en een bal van Lucas op de lat…..

De fans dachten al “Toch niet weer zo’n dag dat er volop kansen zijn, die net naast, de paal of lat raken?!”. Het snelle spitsje van BCVB stond op scherp. Gelukkig was daar Dani weer. Meteen SV weer in de opbouw via Isaac naar Finn en voor de voeten van Souf. Net naast geschoten. Vervolgens Lucas weer hard op de keeper, die toch weer los liet en Souf in de rebound helaas naast. Zo “genoeg kansen voor SV” dachten de BCVB-ertjes denk ik. De scheidsrechter dacht dat de eerste helft maar 17 minuten hoefde te duren, maar toen hij daar op gewezen werd kwam er nog 5 minuten bij … In de extra tijd die er daardoor was stoof de snelle spits langs onze verdediging en jawel, ook langs Tim: 2-0.

Hoog tijd om de rust in te gaan. In Rotterdam gaan de ploegen terug naar de kleedkamer, dat is wel wennen voor ons. Dit keer toch ook maar de kleedkamer in; zeker nu het wat frisser weer begint te worden. Lekker limo drinken, wat tactische tips van Kenny en door naar de 2de helft.

Gelukkig schoot BCVB ook een keertje naast…. BCVB ging ook sterker spelen en nu waren er uitvallen voor SV. Davie moest samen met Daimy en Brent de boel achterin dicht zien te houden. En jawel, na een voorzet van Finn, weet Souf hem er nu lekker in te tikken: 2-1.  Met nog 13 minuten te gaan, is er voldoende ruimte om gelijk te komen of er zelfs over heen te gaan. Met een mooie actie van Isaac, vrije trap net naast van Lucas, een omhaal van Isaac, kopbal Lucas net naast, waren er wel de nodige kansen, al bleef BVCB eigenlijk net ietsje feller dan SV. Het leek wel of de doelpalen van het BCVB doel net wat centimeters meer naar binnen stonden…… Tim ook nog met een mooie redding en toen was de tijd voorbij. Helaas, deze keer moesten de jongens en meisje in BCVB haar meerdere erkennen.

Ondanks een verlies bleven ze vrolijk. Zeker toen Maxime, 1 van de 2 trouwe supporter broertjes (en mini bij SV) een penalty mocht nemen met de “grote” jongens en meisje en de bal er gewoon even inschoot. Een extra juichende F1 en een ereronde tot gevolg!