F3 hartverwarmend in de hagel

Oliveo F2

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

21 november 2015 8:45

Toen we deze zaterdagmorgen na het opstaan uit het raam keken, was het geen vreemde gedachte dat deze wedstrijd weleens zou kunnen worden afgelast, gezien de regen die al gevallen was en nog voorspeld werd. De F3 speelde op kunstgras bij Oliveo, dus de wedstrijd ging gewoon door. Maar goed ook, want alle spelers hadden er weer heel veel zin in! De meesten hadden zich warm aangekleed, en dat bleek ook nodig, want het regende al tijdens de warming-up.

Oliveo begon voortvarend aan de wedstrijd, en kwam er snel een paar keer goed doorheen. Ze hadden een paar grotere spelers en de F3 moest misschien nog even wennen aan deze weersomstandigheden. De ouders konden fijn schuilen achter de muur van de sporthal. In het begin werd zowat iedere aanval van Oliveo op vakkundige en gedecideerde wijze tegengehouden door Milan. Oliveo kon hierdoor niet bij de goal komen en ook de rest van de eerste helft kwamen ze er nauwelijks doorheen. En anders kwam Yannick wel snel uit zijn goal om de aanval onschadelijk te maken. De F3 begon steeds beter te combineren, en bovendien werd er door iedereen heel hard gewerkt; hartverwarmend! Het was ondertussen begonnen met hagelen, maar er werd gewoon doorgespeeld. Bikkels! De F3 was inmiddels al een paar keer gevaarlijk voor het doel van Oliveo verschenen en een doelpunt kon niet uitblijven. Na weer een mooie combinatie scoorde Jasper rustig in de hoek: 0-1. Even later scoorde hij met een hoge bal weer: 0-2! De F3 speelde inmiddels het betere voetbal. Toen was het rust. Er was verwarring over of we nu wel of niet meteen moesten doorgaan vanwege de kou. Oliveo zat ondertussen lekker in een warme kleedkamer, terwijl wij buiten op ze stonden te wachten.

Na rust begonnen sommige spelers van Oliveo met hun winterjas aan. Die van SV Nootdorp speelden gewoon door in Nootdorp tenue; bikkels! Er was inmiddels een flinke wind tegen opgestoken. Het spel van SV Nootdorp werd rommelig, en we kwamen er niet meer uit, en bovendien had Oliveo de wind mee. Opeens werd de bal in de bovenhoek geschoten: 1-2. Nu werd het spannend: kon de F3 zich nog oprichten om de 1-3 te maken of zou de 2-2 eerder vallen? Het werd kouder en kouder, maar de F3 herpakte zich en gingen weer heel hard werken, zoals ze dat ook voor de rust deden. Het was inmiddels droog geworden. Oliveo kon uiteindelijk toch niet doordrukken en wij konden weer een paar mooie aanvallen laten zien. Daaruit scoorden we ver de tweede helft snel achter elkaar de 1-3 (Jasper), de 1-4 (Jasper) en de 1-5 (Luca)! De winst was binnen en het was verdiend! Snel douchen en droge kleren aan!

21 november 2015, Bas van der Velden