F1 walst verder bij TOGB

TOGB F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

21 november 2015 10:00

Vandaag weer een fatsoenlijke verzameltijd om 9 uur. De storm van afgelopen week is wat gaan liggen. Zouden de geel zwarte tornado’s (zo werd de F1 in het verslag van Nieuwerkerk genoemd)  nu ook wat afgezwakt zijn? Vandaag stond er een fors regentje (zelf hagel…). In Berkel aangekomen, blijkt de zon zelfs te schijnen. Wat wil je als supporter nog meer? Vandaag ook Tim weer terug in de goal, dus F1 is weer compleet. TOGB heeft dezelfde kledinglijn als SV, dus het leek net of we thuis speelden. Helemaal toen we onze D1 ook nog eens tegenkwamen bij TOGB. Voor de wedstrijd een hele discussie tussen de ouders (mannen versus vrouwen) over of TOGB hesjes zou moeten dragen. De vrouwen hadden dit natuurlijk weer goed ingeschat, oranje hesjes kwamen namelijk te voorschijn!

Na lekker een balletje ingetrapt te hebben, werd de wedstrijd gestart. TOGB speelde goed over en de eerste minuten gingen de aanvallen over en weer over het veld, al kwamen de TOGB-ers niet echt door onze verdedigende linie, Davie, Finn en Isaac. Lucas wist al snel de lat te raken. En jawel, snel daarna was het een kopballen festijn voor de goal van TOGB (denk wel 5 keer een kopbal achter elkaar…). De bal belande uiteindelijk voor de voeten van  onze verdediger Davie, die van een afstand de bal heerlijk in de goal te trapte: 0-1. Het ijs is gebroken. Verschillende mooie aanvallen volgden en uiteindelijk gaf Isaac de bal door aan Souf, die de bal heel mooi naar Brent door schoot en Brent knalde de bal zo het doel in: 0-2.

TOGB liet het hier niet bij zitten en kwam aanvallend op. Sleepte er een hoekschop uit, nam hem mooi. Gelukkig stond Brent daar om de bal weg te werken. Ook Tim mocht daarna in actie komen en wist een mooie bal goed tegen te houden. Meteen de bal diep en Souf zet door; hij weet 3 spelers van een kop groter van zich af te houden en speelt de bal langs de keepster: 0-3. Isaac nog eens van afstand, net niet, wel een hoekschop. Isaac neemt de hoekschop en Finn schiet hem uit de lucht in 1 keer het doel in. Schitterend, dit is genieten voor de fans: 0-4. Is dit weer een voorbode voor de einduitslag? TOGB blijft rustig overspelen, maar worden weer tegen gehouden door Davie en Brent. Daarna in de aanval hadden Brent, Souf en Finn een mooie combinatie in gedachte, maar die strandde uiteindelijk toch bij Souf tussen zijn beentjes. Een mooi moment voor een pauze.

Na de rust bleven onze jongens en meisje scherp en fel op de bal zitten. Dat resulteerde al meteen weer in een doelpunt. Dani geeft hem goed mee aan Lucas en via Isaac en Souf (vrij voor de goal) ligt de bal er al weer in: 0-5. Dani vervolgens weer lekker verdedigd en meteen weer opbouwend naar Isaac. Opeens is daar al weer de volgende kans, niet bij te houden…….. Souf speelt de bal door naar Brent en die schiet de bal er weer netjes in: 0-6. Nu Lucas weer in de aanval, die een assist geeft aan Brent. Brent schiet de bal werkelijk heel relaxed langs de keepster heen: 0-7. Toch blijft TOGB ook aandringen op een goal. Tim twijfelt even bij een bal die erg ver voor de goal nog is, maar weet precies op tijd de bal te pakken.

Direct schakelt het spul weer om en aan de andere kant volgen 2 corners. De eerste draaide bijna het doel in. De tweede wordt een 1 tweetje vanaf afstand tussen Lucas en Dani en Dani schiet de bal er geweldig in van de zijkant. Wat een goal: 0-8! De mannen en vrouw zijn gewoon niet meer te stoppen. Lucas vanaf afstand: 0-9. Finn vanaf grote afstand met een schot, die de keepster errug netjes over het doel weet te tikken. Hoekschop en nu Daimy in actie. Bijna kon ze schieten, net niet.

TOGB bleef azen op een puntje en wisten toch de verdediging op het verkeerde been te zetten van SV. Ze braken door en ook met een heel mooi schot viel het eerste tegendoelpunt: 1-9. Nu leefde TOGB weer op. Hun coach moedigde de kids nog wat harder aan…… Onze kids pakten hun draad weer op en na een mooie opbouw uit samenspel, mocht Brent er nog eentje in schieten: 1-10. Daimy kreeg nog 2 kansen om ook een punt te scoren, maar het mocht vandaag gewoon niet.

Dezelfde uitslag als vorige week. Klasse mannen en vrouw! Het waaide wel niet zo hard meer, maar de “geel zwarte”  tornado was niet in kracht afgenomen. Lekker douchen en op naar volgende week!

Standen goed in voeren blijkt toch lastig voor onze tegenstanders in de Rotterdamse regio. Wederom een verkeerde uitslag op internet, al gaat nu niet om gelijk spel of verlies……, maar om 1 doelpuntje wat denk ik van het papier gevallen is……