TOGB D3 - SV Nootdorp D1 3 - 0

TOGB D3

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 05P

21 november 2015 10:00

Een wedstrijdverslag-schrijver is net een voetballer, soms goed en soms minder goed. Kan het zo zijn dat als de hoofdpersonen van het verslag in mindere vorm zijn, dat dan ook de schrijver over deze hoofdpersonen in mindere vorm is ?  Er zal best een verband inzitten, maar een schrijver is een schrijver, in goed tijden maar ook in minder goede tijden.

Kortom we hebben afgelopen week verloren en dat schrijft minder lekker dan na een winstpartij.  Maar kom op zeg, want tot nu toe werden we als schrijver en lezer verwend. Dus nu even door de zure appel heenbijten en sportief deze nederlaag (nog eens) ondergaan.

Laten we beginnen met de positieve elementen : we hadden een super goede scheidsrechter die alleen floot als het echt nodig was, streng indien nodig en door laten spelen bij aanstellerij, kortom geweldig gedaan.  De tegenstander ?  Toch het beruchte TOGB ? Geen enkel onsportief gedrag gezien, kortom daar heeft het niet aan gelegen. Of toch net wel ? Hadden we erger verwacht en toen dat eigenlijk reuze meeviel werden we een beetje in slaap gesukkeld en toen sloeg TOGB 3 maal keihard toe.  In de 1e helft speelden we best nog aardig en toen speelden we ook met de zon in onze rug en wind mee, kortom deze helft hadden we moeten profiteren van het feit dat de keeper echt recht in de zon keek.  Dat deden we eigenlijk maar 1 keer bij een hoekschop van Kay die gevaarlijk hoog voor het doel kwam maar de andere hoekschoppen namen we weer laag.  Verder niet veel kansen voor ons maar ook niet voor TOGB.  De 2e helft hadden wij de zon en de wind tegen dus dan kan de bal van TOGB al eens achter onze verdediging vallen en dat gebeurde ook een keer en het werd 1-0.  De 2e goal was een beetje geluksgoal na een halve omhaal na een hoekschop die langzaam in de lange hoek rolde.  Het geloof was er niet meer, her en der wat gemopper in het veld, maar de echte wil om te winnen ontbrak.

Er waren ook geen incidenten waardoor een ploeg uit z’n evenwcht gebracht kan worden en waar de ander zich aan kan optrekken, nee helemaal niets eigenlijk een flauwe 2e helft.  De peper ontbrak.  Om nog wat cliches te gebruiken die coaches graag gebruiken :  we zakten door de ondergrens (Hiddink), we zaten te laag in de concentratie (Rutten),  we kwamen slecht uit de kleedkamer (Jans), maar eerlijk is eerlijk we hebben verdiend verloren.  Ik heb de 2e helft 1 schot in de richting van de goal gezien door Storm die helaas naast ging.  Oh ja, en TOGB scoorde ook nog een derde keer.  Verder snel vergeten en weer lekker gaan voetballen komende zaterdag tegen … ja daar zijn ze weer : Oliveo.

Maar eerst nog de man of the macth : moeilijk om natuurlijk een man of the match te noemen na een verliespartij maar zie dit maar als een beloning van een heleboel goede wedstrijden de laatste weken.  De stille kracht in het team, de stofzuiger van het achterveld, verdedigend goed, opbouwend sterk, zelden op een foutje te betrappen, bijna onmisbaar in het achterveld en duidelijk heel veel progressie laten zien ten opzichte van het begin van het seizoen.  Man of the match : Thijn !  Proficiat Thijn, blijf vooral zo doorgaan !