F3 komt iets tekort tegen fysiek sterk DSVP F3

DSVP F3

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

14 november 2015 8:45

Op de dag dat Sinterklaas dwars door de mist weer Nederland binnen kwam varen, moest de F3 de belangrijke uitwedstrijd spelen tegen medekoploper DSVP. Yanick, Milan, Femke, Soufiane, Luca, Kevin, Manuel en Dennis verzamelden zich bij de aanvoerder van de week Jasper. Samen gooiden ze er zo’n harde yell uit dat de koude wind er bijna van ging liggen. DSVP, met stuk voor stuk oudere kinderen dan onze F3 in het team, ging goed van start en raakte al snel de lat. Uit de tegenaanval strandde de goede actie van Kevin voordat hij op goal kon schieten en het spel golfde op en neer. Toch kwam DSVP op een 1-0 voorsprong, ondanks goed verdedigen van Milan, Soufiane en Manuel. Niet getreurd, want de jongens en dame lieten al zien dat ze goed kunnen voetballen en daar gingen ze dan ook vrolijk mee verder. Milan liet zien dat hij voor niemand bang is. Met een luidkeels ‘Whaaaaaaa’ liet hij niet alleen zijn tegenstander schrikken, maar won hij ook het duel om de bal, goed gedaan! SV had hierna lange tijd het beste van het spel en Luca werd diep gestuurd. Helaas werd hij vlak bij de goal hard neergehaald door de keeper en de laatste verdediger en besloot de scheidsrechter om daar geen pingel voor te geven…. Dikke pech, gelukkig bikkelde Luca gewoon door.

DSVP kon niet anders dan zich te beperken tot verdedigen, SV was te goed in passen en acties maken. Op links was het Dennis die vaak goed aan de bal kwam, zijn mannetje passeerde en zijn stinkende best deed. Toch veranderde het spelbeeld toen de tegenstander wisselde en er twee bomen van kerels in het veld kwamen. Manuel, Femke en Kevin vormden nu de verdediging en hielden veel aanvallen tegen. Toch kwam DSVP met wat geluk op 2-0, toen de paal naast Yanick werd geraakt en de bal voor de voeten van een andere tegenstander viel die simpel scoorde. Nadat de bal uit een volgende DSVP aanval weer de paal raakte, kwam deze bij Femke terecht. Zij gaf een mooie pass op Kevin die na een prachtige slalom om 2 tegenstanders hard naast schoot, goede actie! De eerste helft zat er op en alle supporters waren het er over eens: De tegenstanders waren wel een beetje groot, maar wij voetbalden beter.

De tweede helft begon met een spetterende actie van onze aanvoerder Jasper: hij kreeg de bal strak aangespeeld door Soufiane, nam goed aan, fopte zijn tegenstander door de bal onder zijn voet naar achteren te halen en weg was hij terwijl zijn tegenstander met twee vraagtekens in zijn ogen bleef staan. Helaas kwam de keeper van DSVP goed uit en stopte hij deze mooie aanval. Hierna moest SV toch wat terug zakken, maar bleef goed overeind tegen de reuzen uit Pijnacker. Manuel zorgde voor spanning voor het eigen goal en werkten de bal keurig weg voordat deze over de lijn rolde. Yanick keepte een goede wedstrijd en wist enkele mooie reddingen te maken, waardoor de stand 2-0 bleef. De trommelvliezen van de vaders langs de kant scheurden bijna doormidden, want de spanning voor onze goal zorgde voor hard gegil van onze vrouwelijke supporters. Gelukkig trok Jasper zich er niets van aan, want in de counter ging hij zijn tegenstander voorbij, maar helaas zag hij zijn schot net aan de verkeerde kant van de paal rollen, jammer! Nadat uiteindelijk een corner nog goed werd verdedigd, maakte DSVP toch nog de 3-0 en dat was ook de eindstand. Als echte sporters waren onze helden wat teleurgesteld, maar mogen zij hartstikke trots zijn op hun inzet en spel tegen dit iets oudere en fysiek sterke team.