DWO D1 - SV NOOTDORP D1 2 - 5

DWO D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 05P

14 november 2015 11:15

Afgelopen zaterdag speelden we tegen DWO en ook deze tegenstander kenden we al van de bekercompetitie.  Toen wonnen we met 4-0, normaal gesproken moet je dan nu ook winnen, maar je weet het nooit.   Nu speelden we uit, misschien waren ze toen niet compleet, toen mooi weer, nu een stuk kouder, en het blijft voetbal, je start altijd weer op 0-0.  Dus is er toch nog altijd een goede spanning aan het begin van de wedstrijd en wacht iedereen in spanning af welke kant deze wedstrijd op gaat.

Toch bleek al vrij snel dat we beter speelden dan de tegenstander en we zagen ook dat ze veel minder fel speelden dan bijvoorbeeld onze laatste tegenstander in de oefenwedstrijd.  Die felheid verwacht dan je als speler en als die er niet is heb je dus veel meer vrijheid om op te bouwen en dat deden we dan ook prima.  We kwamen steeds dichter bij hun goal wat resulteerde in een hoekschop. Deze werd mooi genomen door Kay en Jelle duikte op bij de eerste paal en joeg de bal hoog in de touwen.  We waren nog aan het nagenieten toen de bal er al in lag aan de andere kant.  Vince liet 8,5 cm open tussen zijn rechtervoet en de doelpaal en laat de speler van DWO nu net daar de bal plaatsen, fraai doelpunt en we konden dus weer opnieuw beginnen.  De 2-1 viel toch nog voor ons in de 1e helft door mooi opbouwwerk van achteren naar Kay die Jelle vrij zag staan, die trok naar de zijkant en Rick voelde dat prima aan en rende naar de spits waar hij de voorzet van Jelle prima in schoot.

Na de rust kwamen we los en nu was het goed werk van Miguel die zorgde dat Rick vrij kwam op de flank en zijn voorzet bereikte Finn die niet twijfelde en prachtig de 3 -1 erin knalde.   Of het komt door de druk die op Finn ligt om de lat iedere week weer te raken – hij voert het klassement ‘latje trap raken aan’ we weten het niet, maar daar zal best wel sprake van zijn – want het ging bij zijn volgend schot ook weer helemaal mis, de bal vloog er snoeihard in 4 -1.  Maar zoals ik al 2 weken geleden schreef Finn, het maakt helemaal niet uit, we schuiven het latje trap rustig weer een week door en niemand neemt het je kwalijk als je er iedere week weer 2 in knalt.  Toen nam de scheidsrechter een zware beslissing en een speler van de tegenpartij kreeg rood.  Hij trapte bewust na op Shiwin en dat is normaal rood maar geel had nu ook wel volstaan.  Het maakte de wedstrijd er niet beter op want waar we nu alle ruimte konden krijgen gingen we nu een beetje freewheelen en wat bleek, DWO scoorde de 4 - 2.  We kregen toch nog een paar kansen.  Joep begon aan een actie op rechts ging de 16 meter in en werd gevloerd, terechte strafschop.  Collin bleef koelbloedig en hoewel niet heel ver in de hoek toch onhoudbaar voor de keeper, 5 - 2.  Daarna was het nog een keer de beurt aan Jelle om de 16 meter in te trekken en ook hij werd gevloerd.  Helaas hebben wij een beetje last van het PSV syndroom die heel goed spelen maar bij de penalties gaat het soms even mis.  Joep kreeg de kans om de 5e doelpunten maker te worden deze wedstrijd – een record – maar hij kwam in een illuster rijtje van jongens die allemaal al een penalty gemist hebben dit seizoen.

Het mooiste bewaren we voor het laatst en dan zijn we gelijk bij de ‘man of the match’.  Hij deed het al een keer in de eerste helft en toen hij het weer deed in de 2e helft hoorden wij op de bank de oh’s en de ah’s en gelach en applaus van de hele tribune achter ons, nou als dat gebeurt heb je de titel ‘man of the match’ zeer terecht verdiend. We hebben het hier over Miguel die tot 2 keer toe tussen een aantal verdedigers de ‘Zidane’ uitvoerde en succesvol, daarna was hij namelijk vrij gedraaid, 3 verdedigers in de knoop en onze aanvallers stonden vij en Miguel kon rustig passen.  Voor de lezers die het niet gezien hebben even een kleine beschrijving van de ‘Zidane’. Je beroert de bal met je rechtervoet een beetje aan de bovenkant van de bal, je duwt het lichaam omhoog zodat het lijkt alsof je op de bal staat en dan neem je de bal over met je linkervoet en draait om je as – bijna zoiets als een pirouette in het ballet – maar nu met een bal. Probeer het maar eens thuis, maar kijk uit … voordat je het weet lig je in de lappenmand !

Proficiat Miguel, we hebben ervan genoten.