Winst voor F3 in wedstrijd met twee gezichten

DSO F4

F-pupillen zaterdag, F3, 4e klasse 05

7 november 2015 9:45

Na de winst vorige week bij RKDEO stond voor de F3 op zaterdag 7 november de eerste thuiswedstrijd op het programma. DSO F4 was de tegenstander en stond in regenachtig weer met een aantal stevig uit de kluiten gewassen mannen aan de aftrap.

Ondanks de uitstekende voorbereidingen van de F3 inclusief een door aanvoerder van de week Dennis ingeluide teamyell, vertrekt DSO na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Pieter als een raket uit startblokken. In minder dan twee minuten scoort de linksbuiten van DSO met een gedecideerd schot laag over de grond. DSO drukt door en al snel kan dezelfde linksbuiten opnieuw hard uithalen. Dit keer weet Yanick met uitstekend keeperswerk de bal te keren. DSO blijft echter de overhand houden en door rommelig uitverdedigen ligt kort daarop alsnog de 0-2 in het net.

Halverwege de eerste helft komt de eerste aanval van de F3 tot stand. Jasper breekt uit over rechts en produceert een lage voorzet op de vrijlopende Luca. Helaas wordt zijn met links ingeschoten inzet gestopt door de keeper. Vlak daarop weet Dennis de bal op links op te pikken, maar op zijn goede schot staat opnieuw de DSO keeper in de weg. Daarna wordt DSO weer gevaarlijk. Manuel weet nog een bal uit de doelmond tot hoekschop te verwerken, maar uit dezelfde hoekschop schiet DSO de 0-3 binnen. Kort voor rust krijgt de F3 nog een mogelijkheid. Milan geeft een dieptepass op Jasper, maar die wordt in een één op één duel door zijn veel grotere tegenstander van de bal gelopen. Vervolgens fluit Pieter voor de rust en is er voor de F3 met de nog steeds aanhoudende regen letterlijk en figuurlijk een koude douche. Werk aan de winkel dus voor trainer/coach Adriaan die het team met de nodigde tactische aanwijzingen en motiverende woorden oppept voor de tweede helft.

Die woorden blijken hun uitwerking niet te missen, want vanaf de start van de tweede helft kantelt de wedstrijd. Kevin schuift door naar de spitspositie en weet de keeper van DSO al direct tot actie te dwingen. Kort daarop brengt Jasper opnieuw Kevin in stelling die dit keer wel succesvol is: met een mooi schot schuift hij de bal langs de keeper van DSO (1-3!). Daarna breekt DSO gevaarlijk uit over rechts waarbij de lage voorzet met een uiterste inspanning door Femke wordt verwerkt tot hoekschop. Het spel golft nu op en neer. Uit een vloeiende aanval van de F3 passt Kevin de bal op Jasper die vervolgens met een mooi geplaatst schot de 2-3 laat aantekenen. De spanning is dan weer volledig terug, zeker als Dennis met een schot millimeters aan de verkeerde kant van de doelpaal schiet. De F3 blijft daarna druk op het DSO doel zetten, maar uit een scherpe counter kan ook keeper Yanick helaas de 2-4 voorsprong van DSO niet voorkomen.

Dat de F3 over veerkracht beschikt is al eerder dit seizoen in de bekercompetitie gebleken. En ook nu pakt het team de draad weer op. Kevin stuurt Luca op links weg die zijn tegenstander met links uitkapt om vervolgens prachtig met rechts te scoren: 3-4! Kort daarop breekt Kevin zelf uit die met een laag op het natte veld doorschietende bal de DSO keeper verrast: 4-4! De spanning is dan te snijden, zeker als DSO opnieuw aanzet en Milan, Souffiane en Manuel in de verdediging alle zeilen moeten bijzetten. In een volgende aanval van de F3 verdwijnt een geblokt schot van Kevin met een boogje over de DSO keeper het doel in waarmee de F3 voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong komt (5-4!)

Het slotoffensief is voor DSO. De defensie van de F3 komt stevig onder druk te staan. Milan werkt echter bal na bal weg, Manuel blijft de opbouw van DSO hinderlijk storen en Souffiane voorkomt met een uiterste inspanning de door een aantal toeschouwers al getelde 5-5. “Scheids, hoe lang nog?” is dan een veel gehoorde vraag. In nog drie lange minuten komt de F3 niet meer in gevaar en wordt de 5-4 overwinning over de streep getrokken. Alle spelers hebben keihard gewerkt en mogen trots zijn op de teamspirit en getoonde veerkracht.