SV Nootdorp D1 - Wippolder D1 1 - 1

Wippolder D1

D-pupillen zaterdag, D1, 1e klasse 05P

7 november 2015 10:00

Dit wedstrijd verslag begin ik met de uitslag. Voor wie het nog niet weet, het werd 1-1.

Ik zag – op een enkeling na – best wel tevereden gezichten en de meesten vonden 1-1 wel een terechte uitslag.

Nu is dat gevoel meestal gebasseerd op het laatste gedeelte van de wedstrijd dus ik ga nu kijken hoe het gevoel zou zijn geweest als we de wedstrijd achterstevoren hadden gespeeld.  Nee, niet achteruit lopend (dan denk ik dat we nipt verloren hadden…..) maar ik begin het verslag met het eindsignaal en zo terug naar het beginsignaal.  Ik begin wel te tellen bij 0-0, want tja anders eindigt deze wedstrijd op 0-0 en dat is nou ook niet de bedoeling.  Straks gaan we zien of die tevreden gezichten terecht waren.

Daar gaan we, er wordt gefloten voor het eind.. ehh beginsignaal. Ons team was ietwat gewijzigd want Lars had een skiduim opgelopen – en dat niet eens op skivakantie – dus kon niet meespelen. Sjors verhuisde naar het centrum van de verdediging en Shiwin kwam ons helpen op de rechtsback plek.  Beiden speelden een prima wedstrijd.  We zien al heel snel een hele goede redding van Vince vlak na het begin van de wedstrijd en even later staat alles en iedereen te protesteren van Wippolder want ze claimen een penalty.  Die wordt niet gegeven.  Aan de andere kant, een aantal minuten later, ook weer een dubieus of beter gezegd, moeilijk moment voor de scheidsrechter.  Na een goede aanval van ons komt de bal bij Jelle die langs de keeper schiet, maar de bal wordt van de doellijn gered door een verdediger, die de bal wegschiet maar Jelle strekt gelijk zijn been weer en blokkeert dat schot dat daardoor via de paal tegen de onderkant van de lat vliegt en weer terug het veld in.  Sommige spelers zeiden dat de bal in de goal was geweest maar de scheidsrechter beslist anders.  Zolang SV Nootdorp nog niet investeert in doellijntechnologie zullen we het niet weten.

Wippolder is een ploeg die met een mooi woord ‘opportunistisch’ voetbalt, dat houdt in lange ballen naar voren jagen en hopen op een foutje van de verdediging.  Te beginnen met de keeper die erg groot was voor een 12-jarige en hij probeerde  iedere bal in zijn buurt gelijk naar Vince te schieten.  Dat leek hem wel een leuk spelletje : 20 jongens rennen zich rot op dat veld en de keepers schieten een beetje de bal naar elkaar !

Wij spelen geen opportunistisch voetbal, maar wij (proberen) de bal van de ene speler naar de andere te spelen. Weten jullie hoe ze dit soort voetbal noemen ? Je raadt het nooit, dat noemen ze voetballen !  Je hoort het vaak bij coaches, dan zeggen ze “voetballend waren we niet goed” of “we voetbalden niet”  als niet-kenner denk je dan : wat hebben ze DAN gedaan, 90 mnuten lang ? Jullie weten nu dat ze dan de bal niet naar elkaar speelden,  enfin ik ben nu aan het uitweiden terug naar de wedstrijd.

Wij waren deze eerste helft dus goed aan het voetballen maar net die laatste pass richting spits of richting goal kwam net niet aan, soms te lang, soms te kort, soms te veel naar achteren. Maar achterin gaven we niets weg, middenveld veroverde vele ballen, maar voor dus net niet, dus het bleef 0-0 deze 1e helft.

In de 2e helft waren we ook erg aan elkaar gewaagd maar we scoorden toch de 1e goal door een mooie aanval over rechts via Shiwin, richting Miguel,  door naar Storm, die de bal meegaf aan Jelle die niet nadacht maar uithaalde 1-0.  De lange keeper kon er alleen maar naar kijken.   Deze 2e helft was Wippolder iets beter aan het voetballen (jullie weten nu wat dat is) en ze scoorden zowaar na een mooie aanval over rechts met een goede voorzet die prima werd afgemaakt 1-1.

Maar vlak voor tijd krijgen wij een penalty.  Bij een aanval voor hun goal komt de keeper hard uitgelopen en gaat op Jelle leunen, tja dat krijg je al snel als je zo groot bent, en scheidsrechter legt de bal op 11 meter.  Kay gaat achter de bal staan, kiest een hoek – maar nu heeft een lange keeper wel weer voordeel – want Kay denkt, ik moet wel ver in de hoek spelen anders heeft hij de bal, maar net iets te ver dus tegen de paal.

Even later fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd, 1-1.

Had het zo gelopen dan waren de jongens (waarschijnlijk) ter aarde neer gestort, balend, misschien wel huilend, iedereen riep, we hadden moeten winnen,  ze hebben geluk gehad, ontroostbaar.

Misschien dus wel goed dat de wedstrijd andersom heeft plaats gevonden (de meeste waren tevreden) maar die enkeling die baalde had het wel bij het rechte eind. Conclusie : we hadden dus gewoon moeten winnen !

Man of the match :  Sjors.  Had de moeilijk taak om op de plek van Lars te spelen maar deed dat uitstekend, foutloos gespeeld. Proficiat Sjors !