F1 komt goed terug op knollenveld

Alexandria'66 F2

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

7 november 2015 10:30

Bij SV was het een chaos om een parkeerplekje te vinden. Wat een drukte! Zou het door het druilerige regenweer komen? Na een wat rommelige verzamelactie, vertrokken we vol frisse moed naar Rotterdam om tegen Alexandria ’66 te spelen. Voor het eerst spelen de mannen en vrouw in de regio Rotterdam, waar de F1 deze competitie bij is ingedeeld. Een oud gebouw en samen met een E team uit Nieuwerkerk in een te kleine kleedkamer gepropt kleedde het spul zich om. Is dit een voorbode op iets?

Simon, die de geblesseerde Tim weer mocht vervangen, werd weer van de F2 wedstrijd naar F1 gereden en arriveerde weer netjes op tijd.  We zijn compleet en de wedstrijd mag starten. SV mocht aftrappen en al snel wisten de gele duivels de ene na de andere aanval op te zetten. Met goede ideetjes, zoals een beheerst lobje over de keeper door Lucas (net over de lat…), een lastige bal richting Dani voor de goal die hem net niet lekker weg kreeg en naast schoot. Het grasveld was wel erg hobbelig en vooral ook glibberig. Het leek soms wel een ijsbaan….. glijvoetbal (?)…. Wellicht een nieuwe tactiek om de tegenstander het even lastig te maken. Isaac gleed veel onderuit. Lucas, Davie en Souf waren ook goed in glijden. Alexandria had moeite om op de helft van SV te komen. Maar ja, komen ze 1 keer langs en 1 foutje achterin en hupsakee Alexandria schoot hem er in, tegen de verhoudingen in: 1-0. Nu ja, kan gebeuren.

Ondanks dat onze kids minder alert en minder actief op de bal zaten, wisten ze wel veel kansen te creëren door goed over te spelen. Helaas, afmaken blijft een probleem bij het stel. Een greep uit de kansen: Souf met een strakke voorzet, keeper er tussen, Lucas net naast, Dani net naast, Dani net over, Daimy net naast en ga zo maar door. Moet ik wel zeggen dat de keeper (of was het een keepster) van Alexandria het ook niet slecht deed! Hij (dat moest wel, want hij had1 oorbelletje en zijn naam was Vito ) hield veel ballen en had een mooie uittrap. Na zo’n mooie uittrap kwam Alexandria weer op de speelhelft van SV en met een afstandsschot, dat van richting veranderde door de schoen van Davie, scoorde Alexandria: 0-2. Onhoudbaar voor Simon, die er eigenlijk helemaal klaar voor stond. Wat de verdediging van de topclubs Ajax en Feyenoord kunnen, kan onze F1 dus ook => (op ongelukkige wijze) een eigendoelpunt maken (misschien moeten ze wat minder naar de wedstrijden in de eredivisie kijken…). Ook best een prestatie hoor; om ons te mogen scharen in dit illustere rijtje clubs in dit competitieseizoen! Dat verdient dan wel weer een pluim (altijd de positieve kant blijven zien).

Zouden de mannen en vrouw nu het hoofd koel kunnen houden, wakkerder worden (?), beter blijven staan of zijn ze nu uit het veld geslagen? De kids gingen natuurlijk met opgeheven hoofd door, Isaac en Dani op het middenveld ballen veroverend en de kids wisten weer verschillende kansen te creëren. Die bal mocht er gewoon niet in leek het wel. Rust.

In de rust werd wel even serieus gesproken. Er moet meer pit in, boven op de bal, goed kijken en over blijven spelen. Via de app werd er ook door de thuisblijvers druk aangemoedigd “kom op jongens en dame”.

Dat hielp! Al snel in de 2de helft schoot Lucas vanuit de corner de bal de goal in: 2-1. Wat waren de ouders aan de kant blij zeg! Ze sprongen een gat in de lucht. Maar ja, kansen creëren en afmaken…. Lucas over, Finn met een mooi schot, maar kwam de keeper tegen, Finn nog een keer en daarna nog een keer in de handen van de keeper. Via de app werd verder aangemoedigd door het thuis front “kom op!”. Nu Alexandria weer eens op de helft van SV. Simon hield de bal goed vast, even los en weer vast. Schiet een spelertje van Alexandria de bal uit zijn handen opnieuw los en hupsakee, Alexandria schiet hem er in. De scheids keurt de goal goed!?#@ Dat kan niet waar zijn, je mag namelijk niet de bal uit de handen van de keeper schieten. Maar het is wel waar: 3-1. Ajajaj….

De fans aan de kant bleven aanmoedigen en de jongens en meid naar de bal toe schreeuwen. Finn weer een goede kans, maar weer die k-k-k-keeper in de weg! Ik zou er bijna van gaan stotteren. Nu een hoekschop voor SV en Brent kopt hem er geweldig in: 3-2 (rectificatie: een betrouwbare bron meldt dat die van veraf lijkende kopbal, eigenlijk met de knie was; het zag er in ieder geval mooi uit van een afstandje). Nog een paar minuten te spelen en de spanning stijgt. Het kan nog jongens en meisje!

Davie poeiert vanuit achteren de bal naar voren en Souf staat klaar om hem aan te nemen. Jawel, hij schiet hem er in! Super de super zeg: 3-3. Gaat het lukken om in die laatste minuut nog een doelpunt te scoren? Finn met nog een kans en vervolgens is het billenknijpen, want daar komt Alexandria weer aan. Davie glijdt onderuit… o neeeeeee toch….. gelukkig lopen daar nog Brent en Dani en de aanval wordt onderbroken. Nog een corner voor Alexandria, die nog gevaarlijk bij de eerste paal het doel in lijkt te zeilen, maar daar stond Davie weer en die schoot hem mooi weg! De scheids fluit af en we eindigen met een gelijkspel: 3-3.

Meer zat er niet in vandaag. Goed terug geknokt en opgehaald door de heren en dame!