F1 flitsend van start in de competitie!

BVCB F1

F-pupillen zaterdag, F1, 1e klasse 3

31 oktober 2015 9:45

F1 sloot de beker goed af en gaf Sporting Almere F1 in een oefenwedstrijd vorige week een flinke dreun. Dat smaakt naar meer! De mannen en vrouw zijn duidelijk in een flow. Toen kwam het vervelende bericht via de app dat Tim, onze keeper, bij de EHBO zat en later bleek dat hij zijn pink had gebroken tijdens de training…….  Gevolg: 4 weken gips. Hebben we wel weer een paar weken een extra mascotte langs de kant. Gelukkig loopt er nog een goede keeper rond, Simon. Onder speciale begeleiding van motoren (nog net geen gillende sirenes) werd Simon na de wedstrijd van F2 met vliegende spoed van Concordia naar SV gereden. Stipt 9.44 stond hij in de goal. De wedstrijd kon beginnen!

Amper opgestart, was er al een hoekschop voor SV. De keeper van BCVB liet de bal los en Dani greep direct zijn kans: 1-0 voor SV. De snelste goal in dit seizoen! Al snel volgde de volgende aanval, opgebouwd van Finn naar Dani en die weer mooi voorgelegd richting Daimy, die net niet lekker kon aannemen. Jammer, maar waar gaat dit heen als de jongens en meid al zo snel kansen weten te creëren?  Nu via Daimy en Brent de bal voor de voeten van Dani en jawel, nummero 2 voor Dani: 2-0. Vervolgens dacht BCVB, dit gaat ons toch niet overkomen, en ze gingen stevig de aanval in. Een jongetje vrij voor Simon, die super ingreep en de bal tegen wist te houden. PPffffjjjjj.

Een hoekschop voor SV. Finn neemt hem en schiet hem vrij laag voor de goal. De keeper twijfelt, laat weer los en  Souf tikt hem er netjes in: 3-0. Scherp hoor Souf! BCVB weer met een nieuwe poging, maar helaas voor hen (goed voor ons) staat daar weer Simon in de weg. Gelijk weer een mooie opbouw vanuit het SV team, die Lucas toch ook weer bijna weet te verzilveren. Isaac doet nog een poging, ook net niet, maar dan komt de bal toch weer lekker voor de voet van Lucas en die poeiert hem er, als van ouds, in: 4-0. Een echte Lucas goal.

De keeper van BCVB had wat moeite om de ballen stevig vast te houden. Dit heeft onze jongens en meid echt de nodige kansen gegeven. Soms met een positief resultaat en soms net niet. Nu ja, hoekschoppen waren er ook volop vandaag. Nu mocht Dani hem nemen. Hij trapt hem netjes voor naar Finn en die schiet hem er direct in: 5-0. Waar gaat dit heen? Eerst maar eens de rust in, limootje en nog wat tips van de trainer/coach.

De mannen en vrouw lijken wat overmoedigd en minder scherp de eerste 10 minuten van de tweede helft. Er zijn wel de nodige kansen en aanvallen, maar het is het net niet allemaal. BCVB komt wat beter tot spel en ze vallen om en om aan. Bijna eigen goal van de SV-ertjes. Langszaam kwam de scherpte weer terug bij het stel. Er werd goed verdedigd. Daimy pakte de BCVB-ertjes goed aan, evenals Davie. Het opbouwen zag er ook goed uit. Brent naar Finn, die de bal net voor langs schiet. En ja wel, het is weer tijd voor een hoekschop. Nu Isaac die hem neemt en Soufian die de bal er vervolgens netjes inlegt: 6-0. Isaac geeft nog een mooie assist aan Brent, die kon hem helaas niet afmaken. Souf nog een keer vrij voor de goal. BCVB tussendoor ook nog een paar mooie aanvallen, maar die kwamen vaak niet de verdediging voorbij….. of schoten over en naast.

In de laatste minuten geeft Lucas een mooie voorzet, die door Souf in de goal wordt gelegd: 7-0 al weer. Dit werd het einde van het doelpunten festijn. De scheids vond het wel genoeg en floot de wedstrijd af. Wat een geweldige overwinning en start van de competitie voor onze mannen en vrouw. Ze staan nu eerste in de poule….. (hi hi, voor wat het waard is na 1 keer spelen).

Ook de fanclub aan de kant, leek een clubje hangjongeren…, was errug blij en trots op het spul. Meteen ook een leuk cadeautje voor de jarige scheids van vandaag.

Ronald, bedankt voor het scheidsen deze keer.