Forum Sport na rust snel onderuit bij sv Nootdorp

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

7 november 2015 14:30

Berg, F.

Vol verwachting werd er uitgekeken naar de derby tussen sv Nootdorp en Forum Sport. Ook de verwachtingen van de Forum Sport-supporters waren hoog gespannen. Na de – benauwde – winst van vorige week tegen WV HEDW in de blessuretijd, spelend volgens trainer André Lourens in een nieuw systeem onder het motto ‘never change a winning team’, werd de strijd aangebonden met gastheer sv Nootdorp.

En al in de eerste minuten had Forum Sport aan de leiding moeten komen, wat niet gebeurde en dat euvel speelt al even bij de Voorburgers. Het niet afmaken van de mogelijkheden. De eerste helft kan verder afgedaan worden met een spel, dat zich hoofdzakelijk afspeelde op het middenveld met een enkele ongevaarlijke aanval. Nabeschouwend bleken de gasten in Nootdorp wel de bovenliggende partij, maar daar schiet je niet veel mee op, als je amper een doelpoging – lees schot op het doel – hebt kunnen bewerkstelligen.

Binnen een kwartier na de thee gaf Forum Sport de wedstrijd op een kinderlijke manier uit handen. Jeroen Beute, de anders vrij solide spelende verdediger, wist de bal onvoldoende weg te werken. Op dat moment niet verdiend en tegen het beeld van de wedstrijd in, kwam sv Nootdorp via Jeffrey Flohr op voorsprong: 1-0. Forum Sport was door deze tegenslag het spoor volledig bijster. In zo’n situatie mist Forum Sport een leider in het veld, die de boel weer weet neer te zetten. De ongrijpbare Marcley Manuela (ex-Wilhelmus) werd een vrije doorgang geboden en dankbaar tekende hij de 2-0 aan.

Vervelend waren de vele onderbrekingen door allerlei wellicht kleine overtredingen die het kijkplezier niet ten goede kwamen. Twintig minuten voor tijd viel het duel in het slot. Wederom Macley Manuela ontliep slim de buitenspelval bij Forum Sport en rondde bekwaam af: 3-0.

Forum Sport blijkt een stuurloos elftal zonder leiders te zijn en te lief voor de eerste klasse in deze fase van de competitie. De uitstekend keepende Daniël Nolet behoedde de Voorburgers voor een afstraffing en dat mag zeker een compliment worden genoemd. De trainers André Lourens en Pierre Schultz zullen komende week handen vol werk hebben om dit elftal zaterdag aantaande weer aan het voetballen te krijgen, anders zou het weleens een heel vervelend seizoen kunnen worden. Of gaat Forum Sport na de winter weer los? De tijd zal het leren. En sv Nootdorp blijft knap meedraaien in de top van de eerste klasse B.

Klik hier voor meer foto's