DHC F3 - SV Nootdorp F3 (3-3)

DHC F3

17 oktober 2015 9:00

Op de eerste zaterdag van de herfstvakantie kon de F3 om 09.00u aantreden voor een vriendschappelijke wedstrijd tegen DHC F3. Iedereen was er. Yannick bleek zijn keeperhandschoenen te zijn vergeten, dus Pieter kon nog snel naar huis om ze op te halen. Gelukkig was hij weer terug voordat de wedstrijd begon. DHC F3 nam direct na het eerste fluitsignaal het initiatief en speelde verzorgd voetbal, waarbij ze elkaar goed konden vinden. Een aantal spelertjes was behoorlijk technisch en konden behendig een mannetje passeren. Al combinerend verschenen ze een aantal keren voor het doel van Yannick, maar die redde steeds goed. Hoewel DHC het overwicht had in de eerste helft kwam SV er een paar keer goed uit. Zo kwam Kevin met de bal aan zijn voet vanuit achteren helemaal naar voren om bijna te scoren. Dat was een goede actie! Even later gaf Milan een mooie steekpass op Luca die mooi vrij stond rechts voorin. Hij schoot hard op goal en de bal ging er via de lat in: 0-1. Weer even later was Dennis attent door een bal snel in de goal te prikken voordat iemand anders erbij kon: 0-2! Deze stand bleef tot aan de rust staan waarbij Manuel, Soufiane en Femke prima verdedigde.

Na rust lag opeens de 1-2 in onze goal, en snel erna kwam DHC via een klutsbal op 2-2. Verdiend, maar wel jammer. DHC geloofde dat er meer in zat en wist zelfs nog een keer te scoren, ondanks goed keeperswerk van Yannick. Het spel ging daarna gelijk op. Jasper hielp het team waar hij kon. SV kwam tegen het einde van de wedstrijd weer een aantal keer voor het doel van DHC. Bij één van deze mogelijkheden gaf Luca de bal mooi mee aan Milan die uithaalde in de korte hoek: 3-3.

Het was een hele sportieve wedstrijd. De F3 heeft goed gevoetbald met veel inzet, en het was weer leuk om naar het samenspel te kijken.