F1 sluit bekerronde winnend af

DHL F1

F-pupillen, F1, Groep 1 08

10 oktober 2015 8:30

Best een frisse start van de dag. We zijn niet meer gewend om vroeg te starten……. Na de herfst de warme schoenen en laarzen maar weer uit de kast halen. Met een compleet team vertrokken we om 7.40 uur vanaf SV naar DHL. Al weer de laatste bekerwedstrijd en dan even geen officiële wedstrijden! Goed voor onze laatste scheids, want die had toch wat spierproblemen opgelopen vorige week….

Strak 8.30 startte de wedstrijd. De eerste 10 minuten was het spel adembenemend! Ze liepen zich goed vrij, wisten elkaar goed te vinden en ze speelden over als vanouds. Kregen ze ook wel de ruimte van DHL, maar goed ze moeten het dan toch maar even doen. De ene na de andere aanval werd van achteruit opgebouwd. Na een voorzet van Daimy, wist Isaac het eerste doelpunt te verzilveren: 0-1 voor SV. Vervolgens Brent met een voorzet aan Souf, die net niet genoeg vaart in de bal kreeg. Nu Isaac met een voorzet naar een DHL spelertje, die de bal in plaats van weg te koppen, in het eigen doel kopte: 0-2 voor SV.  Dank u!

Verdedigend was Davie flink aan het opruimen samen met Finn, Lucas en Brent. Altijd weer opgevolgd door een opbouwende bal. Ook Tim (Krul?) heeft met de nodige mooie reddingen de 0 lang weten te houden! Vervolgens de nodige kansen voor SV: Dani met een super actie en net voor langs. Lucas, ons kanon, met een heel beheerst lobje net over de goal. Toen vond DHL het wel even welletjes en wist DHL onze stevige verdediging te doorbreken met echt wel een heel mooi doelpunt: 1-2.  Dat lieten de boys en girl natuurlijk weer niet op zich zitten en met een mooie doorbraak van Soufian was de 1-3 in het vooruitzicht, ware het niet dat hij getackeld werd! Penalties doen we in de F alleen na de wedstrijd, dus werd het een vrije trap. Lucas schoot en ajahjahj net aan over de lat schampend…. Dat was jammer.

Vrij snel wist SV de bal weer te veroveren en was Souf weer op dreef. Met een mooie actie legde hij de basis voor een doelpunt….. hij vergat alleen af te spelen naar Dani die vrij voor de goal stond. Met enig gefriemel wist Souf uiteindelijk de bal toch langs de keeper te spelen: 1-3. Heel mooi doelpunt, maar de volgende keer toch maar de makkelijkere weg kiezen Soufie. En jawel, rust.

Na de rust was het weer even wennen. Al snel zagen we als fans weer mooie opbouwende aanvallen, stevige verdedigende acties, individuele acties en ook steekpassjes. Niet altijd werd de juiste speler bereikt, maar ze probeerden elkaar wel te vinden. Dani met een mooie kans voor het doel van DHL. Het keepertje kwam goed uit! Dani nog een keer in de opbouw, maar vergat hem aan Lucas voor te zetten die goed voor de goal stond. Daimy, Davie en Finn mooie acties achterin.

Lucas met een lekkere voorzet richting Dani en die poeiert hem er heerlijk in: 1-4. Nu ook Isaac weer richting het doel, maar helaas…. Het spel weer hervat en onverwacht schiet Souf hem van enige afstand zo het doel in: 1-5. Subliem! Tim kreeg het niet heel druk in deze tweede helft. En ooohhhhh, oeioeioei oh oh oh was het aan de kant. Souf speelde hem netjes door (opdracht van de coaches goed uitgevoerd) aan Finn, die hem niet goed voor zijn voeten kreeg. Wat gefrommel voor het doel Finn, Brent en Souf, echter zonder succes. Een laaste aanval door DHL, maar weer lekker verdedigd dit keer door Dani en Davie. Afgefloten.

In de kleedkamer de complimenten voor de kids van Kenny. Ze hebben zich goed aan hun opdrachten gehouden: plekje, overspelen en vooral veel plezier hebben! En een nette 4de plek. Van alle teams in deze poule is SV ook de enige die maar met 1 doelpunt verschil verloren heeft, als er verloren werd! Het zit dus echt dicht bij elkaar in de top 4. Dat biedt perspectief in de competitie.

Nu denk je dat de kids een herfst stop hebben, maar niets is minder waar. Volgende week woensdag een oefenwedstrijdje tegen RKDEO F1, zaterdag een oefenwedstrijd tegen DWO F1 en op 24 oktober mogen zowel F1 als F2 zich melden voor een oefenwedstrijd bij Almere City (Jupiler league). Leuke ervaringen voor onze jongens en meisje!