SV NOOTDORP E2 – HAAGSE HOUT E1 : 2-6 – DE E2 HOUDT LANG STAND, MAAR BREEKT UITEINDELIJK!

Haagse Hout E1

E-pupillen, E2, Groep 3 01

3 oktober 2015 8:30

De mist staat nog op het veld en ook een beetje in het hoofd van de verslaggever. 07.30 verzamelen is wel erg vroeg, zeker na een leuke feestje, maar gelukkig is de koffie al bruin. Wat hebben wij toch een top barcommissie bij de SV Nootdorp. De jongens vetrekken al snel naar boven voor de bespreking en die lijkt wel langer en langer te duren. Nog even en wij moeten 06.30 verzamelen. Aangezien sommige ouders toch nieuwsgierig zijn wat daar wordt besproken, ben ik zo vrij geweest om met een ouderwets glaasje op de deur mee te luisteren. En nu ik de tactiek ken, zal ik deze delen, zodat wij als ouders ons tijdens de wedstrijden stil kunnen houden en gewoon de tactiek in uitvoer kunnen aanschouwen.

Gerard praat: “Als Max de bal heeft, dan zakken de backs terug en schuift de mid mid naar voor, Max hoort dan breed uit te spelen via de zijkanten, zodat de spits diep kan gaan, de halfspelers knijpen naar binnen en de buitenspelers kantelen door, tegenovergesteld aan de balrichting, zo komt de mid mid weer vrij, die dan via de afleiding van de dummy loper (waarschijnlijk bij het WK Rugby gezien??), de steekpaas kan verzorgen aan de vrije spits, die dan zo kan intikken, of kan terugleggen op de diepgaande halfspelers die dan via de buitenspelers de flanken aanspelen, om dan zo via de opkomende backs scoringskansen creëren.

Als Tommy vraagt of je ook gewoon doelpunten mag maken, zegt Gerard “Ja”. Gelukkig dat is dan duidelijk.

De tactiek blijkt in het veld warempel goed te werken, want wat gaat de E2 goed van start. Het zo gevreesde Haagse Hout, de ware leider na vijf dikke overwinningen in de poule, is even van slag. Sem pakte na 6 minuten de bal prima af en verraste de keeper met een mooi schot in de korte hoek. De ene naar de andere mooie aanval werd met name op rechts door Mex, Wessel en Lucas opgezet. Tommy wist via links vaak voor gevaar te zorgen. Er werd echt knap gevoetbald. Haagse Hout stond echter niet zomaar bovenaan en wist na zo’n 17 minuten de wedstrijd te kantelen. Ondanks dat Taeke en Sjors verdedigden als leeuwen en goed bleven voetballen en hun taken uitvoerden wist Haagse Hout in de eerste helft naar 1-3 uit te lopen met verzorgd voetbal. De tweede helft werd het fysieke verschil (wat waren die mannen groot), uitgedrukt in nog meer doelpunten. Sven speelde een prima pot op het middenveld en Karel bleef heen en weer rennen, maar na drie doelpunten op rij, stonden wij 1-6 achter. Na een mooie corner van Sjors, die in eigen doel werd geschampt kwam de eindstand op 2-6. Zes tegendoelpunten, waar onze Max helemaal NIETS aan kon doen. Max speelde weer een toppartij. 2-6 klinkt als een dikke nederlaag, maar was wel het beste resultaat in onze poule tegen het Haagse Hout E1. Een team dat zeker een niveautje hoger kan. Leuk om te zien, dat onze jongens zo vooruit gaan, zo leuk samen blijven spelen en knokken tot het eind en elkaar alleen positief blijven coachen..

Volgende week krijgen wij RKDEO – de match der matches. Maar eerst ff boksen woensdag. Pas op voor Taeke want die heeft al wel eens geoefend met zijn vader…. (die helaas toen verloren heeft).