De F1 is back again!

DSVP F1

F-pupillen, F1, Groep 1 08

3 oktober 2015 9:45

Ook vandaag weer een mooie nazomerse dag. Doordat de F1 pas om 9.45 speelt is de dauw inmiddels van het veld verdwenen en wordt de zon steeds lekkerder. Ideaal weer voor de toeschouwers. Helaas vandaag zonder onze meid Daimy, die gisteravond een balk van bijna 6 meter op haar hoofd heeft gekregen. Rust is het devies om de wond dicht te houden. Gelukkig speeltde F2 voor ons en wilde Bhodi nog wel een potje spelen. Via de groeps app kon Daimy de wedstrijd wel een beetje volgen.

De mannen moesten vandaag wel even op gang komen. Een lichte wijziging in de opstelling en tactiek, die goed uitpakte. Direct al aanvallend gespeeld door onze mannen, maar niet kunnen afronden. Al snel kwam DSVP toch erg gevaarlijk bij de goal van Tim, maar de jongen schoot naast. Nu Lucas met een schot op de goal, maar helaas de scherpte miste net. Dani en Davie vol in de verdediging en met mooie acties aanvallen van DSVP gestopt. Ook Tim moest even aan de bak en deed dat prima. Daimy via de app: "Kom op F1".

SV werd steeds gevaarlijker. Soufian bijna een doelpunt. Vanuit de hoekschop kwam de bal voor de voeten van Finn, die op de goal schoot, paal! Hij mag er toch wel in vandaag? En jawel, een minuutje later een nieuwe kans, nu voor Souf. Een geweldige goal bijna vanaf de achterlijn heel scherp het doel in: 1-0. Daimy en Bianca thuis aan de Souf dance: "wij doen hier de souf dans" en Souf zelf vierde zijn goal met een radslagje. Vorig jaar nog met een tutu (pirouetjes waren toen zijn handelsmerk) op het veld, nu een stoer mannen turnpakje? Ben benieuwd wanneer we van een salto mogen gaan genieten……..!

Brent is ook weer met zijn come back bezig na zijn blessure. Hij weet een mooie voorzet aan Finn te geven, die hem direct het doel in schiet. Bhodi gaf op doellijn nog even een extra zetje om het doelpunt helemaal zeker te stellen: 2-0. Nu Isaac aan de bal, bijna alleen op de keeper af, de bal eindigde een mm naast de paal (aan de verkeerde kant dus). Keeper gooit uit. Brent onderschept de bal en schiet hem super strak de goal in: 3-0. De kant staat te juichen! En de app trilt met een berichtje van Daimy: "Gaaf". Nu moeten de boys het nog wel vol weten te houden. Nog verschillende kansen op 4-0, door Souf en Brent met een slim lobje. De rust werd ingegaan met 3-0.

Beker limo en Kenny die de mannen nog even toespreekt en complimenteert voor het overspelen wat deze keer stukken beter gaat dan vorige week. De tweede helft is het weer SV die de overhand heeft. Al is DSVP zo op zijn tijd ook gevaarlijk en wordt er wel eens een foutje achterin gemaakt bij SV. Wat de mannen achterin vervolgens vaak ook weer prima zelf herstellen. De kanjers!

Wanneer zou DSVP terugslaan? Een hoekschop, waarbij de SV-ers allemaal voor de goal gingen staan en 3 DSVP-ertjes vrij wat verder weg stonden. De kant zag het al aankomen…. en deed de handen al voor de ogen.... De hoekschop naar het midden en boem, een geweldig schot door DSVP (onhoudbaar voor Tim) knalde de goal in: 3-1. Snel herpakten de mannen zich en met een mooi opgebouwde aanval kon Souf weer richting de goal van DSVP. Het resultaat was een hoekschop. Brent wist de hoekschop prima te benutten: 4-1. Nog meer kansen: Brent assist aan Bhodi, net niet. Finn assist naar Dani en die poeiert hem er echt keigoed in: 5-1. Finn van een afstand (ver over). Genoeg dacht DSVP “nu wij weer”. Davie en Finn goed verdedigt en weer opgebouwd naar Lucas, die helaas onverklaarbaar op zijn eigen bal valt. En daar gaat DSVP: 5-2. Sv bleef aanvallen. Denk dat de mannen honger hadden naar nog meer doelpunten. En de fans vinden dat natuurlijk prima. Nog een paar schoten op het doel van DSVP, maar hij mocht er niet meer in. De wedstrijd werd afgefloten door scheids Lennard met een verdienstelijke eindstand van 5-2 voor onze mannen. Goed hersteld na het onverwachte verlies tegen Concordia vorige week.

Lennard, bedankt voor het scheidsen en eehhhh de handjes uit de zakken houden!