F1 kan de kansen niet verzilveren

Concordia F1

F-pupillen, F1, Groep 1 08

26 september 2015 9:45

Met een heerlijk zonnetje ging de dag van start. Een mooi voorteken? Alle mannen en vrouw lekker op tijd op SV, kleedkamer in en laatste voorbereiding voor de wedstrijd. De wedstrijd er voor liep uit, waardoor de aftrap bijna 10 minuten later werd genomen.

Concordia begon meteen fel met goed overspel en een paar rappe jongens in de verdediging en in de aanval. Dat was even wennen voor de mannen en vrouw, want ze hadden zich een “makkelijke”  wedstrijd voorgesteld. Al snel kreeg ook SV een kans op een doelpunt. Dani met een hard schot, maar goed gehouden door de keeper van Concordia. Even later Concordia in de aanval en enige verwarring achterin bij SV met het gevolg dat de bal wat ongelukkig langs Tim de goal in belandde: 0-1 voor Concordia. Dat was vandaag niet de bedoeling!

De keeper van Concordia deed het goed. De kids van de F1 kregen verschillende kansen en elke keer zat de keeper er goed bij, in de handen en goed weg gestoten of er werd net langs de paal geschoten (aan de verkeerde kant dan, he). Kansen van met name Lucas en Dani, die allebei ook een hard schot in de benen hebben. Helaas werden Brent en Lucas niet altijd uit de ooghoeken gezien in het heetst van de strijd bij de doorbraken, want die stonden toch regelmatig goed vrij om de opbouw verder te ondersteunen en af te maken. In de verdediging deden Davie, Daimy en Finn goed werk. Ze wisten de aanvallen van Concordia meestal te onderbreken en bleven goed naar  de bal kijken met hun acties. Ook Isaac als centrale middenvelder was op veel plekken te vinden om zijn taak uit te voeren. Soms moest de achterhoede scherp gehouden worden op hun positie, omdat Concordia regelmatig met 3 man op een lijn voorin stond.

De kant zat wel met geknepen billetjes (en billen) en de fans sprongen regelmatig (bijna) op, kwamen de dug-out uit gelopen, maar helaas het doelpunt kwam er niet. Zo gingen we met 0-1 de rust in. Krachtlimo er in deze keer en met tips van coach Kenny en leider Rogier stonden de spelertjes te trappelen om met de 2de  helft te starten.

De ene na de andere aanval door SV. Vanuit de achterhoede opgebouwd: Isaac net naast, daarna na een doorbraak alleen op de keeper af met een Concordia mannetje aan zijn shirt hagend ook net langs de buitenkant van de paal, vervolgens Souf in de buurt van de goal en met een boogje naast de goal, Brent met een kans en net naast de paal. Lucas vanuit een hoekschop bijna erin draaiend en Brent/Souf schampend, net naast. Misschien moeten we de goals eens opmeten of die niet te smal zijn?! Of met smallere goals gaan trainen?

Dan heb je zo veel kansen als team en gebeurt natuurlijk wat je niet wilt. 1 goede aanval van Concordia en boem, een strakke bal zo de goal in. Niet te houden door Tim: 0-2. De jongens en ons meisje lieten hun kopjes niet hangen en bouwden direct een tegen aanval op. Isaac alleen op de keeper af, met weer een Concordiaan in zijn kielzog (die waren ook best snel trouwens…). Nog wel geschoten, keeper kon hem niet vasthouden en botste tegen Isaac op. Souf heel alert, direct in de rebound langs de keeper. Yes, 1-2! Het kan nog….

Snel daarna kreeg Souf nog een kans voor de goal van Concordia, jammmeeeerrrrr Souf de keeper zat er weer goed bij! Nog 2 keer een hoekschop voor SV en toen vond Rinus het wel genoeg. Na 2 mooie overwinningen hebben de jongens en meisje nu 3 verliespartijen achter elkaar op zak. Volgende week weer tijd om deze lijn te doorbreken. Kwaliteit is er genoeg in het team, nu elkaar nog voldoende weten te vinden!

Uiteraard Rinus weer bedankt voor het scheidsen. Het was een zware deze keer voor je begreep ik; petje af hoor dat je er toch weer stond! Je geeft in ieder geval het goede voorbeeld: ’s avonds een vent, dan ’s ochtends ook een vent!