NOOTDORP E2 – GR. WII VAC E4 – Mooie 4-1 Winst

Gr.WII VAC E4

E-pupillen, E2, Groep 3 01

19 september 2015 8:30

Tegen wie spelen wij nou papa? GR.WII VAC?. Wat is dat voor een rare naam? Je speelt tegen Graaf Willem II – VAC. De club Graaf Willem II, die al in 1912 is opgericht en in 1928 samenging met een andere club namelijk VAC (Voetbalvereniging Aloysius College). Mooi, dat is nu duidelijk..

Het beloofde een mooie ochtend te worden, de dauw nog op het veld en na de knappe winst van vorige week was duidelijk dat de opgaande lijn is gevonden door de jongens van de E2. Terwijl de tegenstander verzamelde op het balkon en van hun leider de opstelling doorkreeg, zaten onze jongens stil te luisteren in de bestuurskamer naar Edwin en Ralph, die Gerard moesten vervangen, die helaas er niet bij kon zijn. Serieus begonnen ze aan de wedstrijd.

Het werd al weer snel duidelijk dat Max weer helemaal top was. Of Max wordt elke week beter en beter of het doel wordt kleiner en kleiner. Ik hou het op het eerste. De eerste helft was duidelijk niet voor de SV Nootdorp, wij verdedigden niet voldoende door op de bal en lieten hun mannetjes vanuit achteruit te vaak gevaarlijk opkomen. Wij hadden wel wat kansjes, maar wij stonden goed onder druk en het was aan Max te danken dat wij niet snel op achterstand kwamen. Maar na een mooie uitgespeelde aanval, eerlijk is eerlijk, was het eerste tegendoelpunt een feit 0-1. Gelukkig was het snel rust.

En dan komt het moment van de Leiders, zijn zij in staat om met tactische listen en motiverende woorden, het tij te keren. En ja hoor, niemand weet wat er door Ralph en Edwin exact gezegd is in de rust (dagje drievliet beloofd misschien??), maar na het fluitsignaal stond er een heel ander SV Nootdorp E2.

Lucas zette meteen zijn team goed neer en had de regie over het hele veld. Alles werd onderschept en prima doorgespeeld naar de voorspelers. Tommy die in de eerste helft zijn ouderwetse turbo al iets had aangezet, ging nu helemaal los op links. De ene voorzet naar de andere.

Sven pakte zijn mannetjes nu direct op en ging goed mee naar voren. Wessel had besloten, niemand komt er meer langs en was als een muur in de verdediging. Vanaf rechts had Mex zijn tegenstander helemaal in zijn zak, en was vaak gevaarlijk. De goals kwamen al snel. Een voorzet van rechts werd door Taeke vanuit de draai goed ingeschoten 1-1. Enkele minuten later, leek de tijd stil te staan.. een magistraal doelpunt werd op de velden waargenomen, een steekpas werd door Karel met fluwelen precisie op hele korte afstand gestift over de keeper (2-1).  De scheidsrechter liet even zijn ware aard zien. Als je nu bij wikipedia kijkt bij “stiftbal” staat er : 19-9-2015 – September, Nootdorp E2 – GR.WII-VAC – Karel Hennipman. Toen was de beer los. De mannen hadden hun prooi te pakken en denderden door. Sem kwam elke keer goed langs zijn man, en schoot met scherp op doel en gaf prima voorzetten. Max bleef staan als een rots en dook soms zo snel op de bal, dat de tegenstander niet eens aan schieten toekwam.  Taeke schoot uit een corner nog bijna een tegenstander doormidden en Mex was scherp en prikte er mooi de 3-1 in. Sjors die vanuit de verdediging de hele linkerkant controleerde en gevaarlijk mee opkwam, bekroonde een goede wedstrijd weer met een mooie goal. Soms zie je een spelers, die alleen op het doel afkomt moeilijk doen, maar Sjors niet, die dacht “ik schiet hem gewoon door het net”. Verstandig Sjors, de 4-1 was op de borden.

Wat een klasse overwinning. Jullie mogen trots zijn op de het goede spel van de tweede helft en op de verdiende derde plaats in de stand.

Tot volgende week uit bij Forum Sport…