Wilhelmus D2 - SV Nootdorp D2 1 - 5

Wilhelmus D2

D-pupillen, D2, Groep 2 16

19 september 2015 9:00

Wederom vroeg uit bed want om 8 uur moest er verzameld worden bij Wilhelmus.

Er waren vooraf geen verwachtingen uit gesproken door Randy maar indien er net zo gespeeld zou worden als de week ervoor dan zagen de kansen er goed uit voor SV Nootdorp.

Net zoals vorige week werd de tegenstander al snel vast gezet door fel spel van Nootdorp. Na 3 minuten spelen volgt daar de eerste kans, schot op doel maar ondanks dat de keeper de bal niet klem vast had werd er niet gescoord.

Ondertussen werd het veld door de harde regen er niet eenvoudiger op om te spelen. De tegenstander mag steeds verder opkomen en Luca heeft zijn handen vol aan zijn tegenspeler, die voornamelijk veel negatief geluid heeft gemaakt maar niet echt veel resultaat heeft geboekt. Ook Alex en Hidde hebben de tegenstander goed onder controle en laten mooie acties en duels zien, zijn zeer sterk aan de bal vandaag.

De scheidsrechter heeft echter wat moeite met het felle spelgedrag van Nootdorp wat leidt tot de nodige vrij trappen voor de tegenpartij.

Al vroeg in de wedstrijd volgt er een mooie aanval van SV Nootdorp. Semmy speelt de bal op Bink, Bink staat vrij voor het doel maar helaas zit het niet mee en gaat de bal naast. Grootste kans van de wedstrijd tot nu toe.

Na een paar minuten maakt Luca een mooie actie,  nadat hij zijn man kwijt is volgt er een  pass op  Semmy, Semmy passt de bal op Bink, die heel snel de bal door passt naar Lars, Lars legt de bal voor zijn “goede” been, kan niet meer zelf schieten en dus gaat de bal naar Floris die in 1x uithaalt en die scoort. Prachtige aanval en zeer goed samenspel. 0-1 dit smaakt naar meer!

Het spel gaat door, er volgt al snel een pass van Lisanne op Bink, Bink probeert een afstand schot op doel maar de afstand was toch iets te groot. Goed geprobeerd.

Lars en Floris spelen goed samen aan de rechterkant, en weten elkaar goed te vinden en wordt ook goed van positie gewisseld. Ondertussen is het nog harder gaan regenen, het middenveld heeft het even zwaar. Na een snelle uitbraak van de tegenstander weet Hidde deze aanval goed te stoppen om de bal over de zijlijn te spelen. Daarna laten we de tegenstander weer snel opkomen maar ook Shiwin weet deze aanval te stoppen. Het overtuigende spel van de eerste 25 minuten is nu niet meer aanwezig en wordt er achter de feiten aan gelopen.

Er wordt een corner weggegeven en zoals het er al naar uitzag scoort de tegenstander in de laatste minuut van de eerste helft 1-1.

Na de rust duurt het even voordat het overtuigende spel terug gevonden is. Na 10 minuten gaat Bink naar de grond in het strafschopgebied….penalty. Bink legt de bal op de stip en schiet de bal heel cool in het net! 1-2…

Dan speelt Jesper de bal op Storm, die vandaag mee doet met de D2, en ook Storm weet wat hij doen moet en scoort in de verre hoek. Ook dit is geen Lucky goal maar een goed samenspel. 1-3

De tegenstander geeft niet op en valt weer aan, komen door een sterk verdedigende achterhoede heen die nu even geen grip heeft op de tegenstander, gelukkig is daar Ilyas de keeper en via een goede redding houdt hij de bal uit het doel.

Nootdorp neemt nog geen genoegen met deze stand en valt opnieuw aan, weer een goede pass van achteruit op Bink, Bink die goed samen speelt, speelt de bal op Storm en scoort weer. 1-4

Dan volgt er een corner voor Nootdorp die strak voor wordt geschoten door Yannick, helaas nog geen 1-5.

Maar de aanval blijft komen en ook het mooie samenspel. Dan volgt een mooie aanval via Wesley die de bal terug legt op Lisanne die vandaag sterk aan de bal was, ook zij weet het doel te vinden en schiet via een hard schot de bal hoog in het net! 1-5

Nog een paar minuten te spelen maar Nootdorp gaat door, schitterende aanval van Lars die een paar man uitspeelt en met een prachtig lobje op doel schiet, helaas net naast, maar de aanval was zoals een mooie aanval moet zijn.

Om af te sluiten schiet Luca nog op doel maar treft daar Jesper in het strafschopgebied die de bal blokt en net niet voldoende tijd krijgt om nog de 1-6 te maken.

Hoe dan ook, het was weer fijn om naar deze wedstrijd te kijken. Mannen en vrouw top gedaan!

En zoals jullie zien kijken de ouders ook een stuk vrolijkerJ