F1 trekt aan kortste eind bij dorpsderby

RKDEO F1

F-pupillen, F1, Groep 1 08

19 september 2015 10:30

Zowel kinderen als ouders konden vandaag lekker uitslapen als ze wilden. De dag begon regenachtig; is dat een voorteken? Tegen de tijd dat de mannen en vrouw mochten aantreden, was het droog en kwam zelfs het zonnetje door. Wat wil een supporter nog meer?  Doelpunten…..Vandaag een ware dorpsderby tegen RKDEO F1. Altijd een beetje extra lading op de wedstrijdjes SV tegen DEO. Vaak tegen vriendjes etc. etc.

De SV kids gingen goed van start. Ze wisten goed druk te zetten en te houden, mannetjes te passeren en verschillende aanvallen op te bouwen. Ze speelden net iets beter over dan de DEO mannen. Al snel 2 hele mooie aanvallen, die alleen niet afgemaakt werden. De keeper van DEO hield ze goed tegen. Vervolgens Isaac met een schot net voor de goal langs. Snel daarna Soufian met een geweldige goal. Tijd voor een soufdance…. : 0-1 voor SV. Isaac kwam in een flow en wist een stuk of 3 tot 4 DEO mannetjes voorbij te spelen, maar kwam uiteindelijk toch te kort. Waar de DEO-ers vandaan kwamen om Isaac heen, weet ik niet. Feit was dat ze als bijen op honing af kwamen.

Nu DEO in de aanval. Een mannetje vrijwel alleen voor onze keeper Tim. Tim met een hele mooie redding. Top! Meteen weer opbouwen en Dani die begon te pingelen. Had kunnen afspelen, maar koos er voor door te douwen met als resultaat een lekker doelpunt: 0-2.

Davie en Daimy begonnen het nu achterin wat drukker te krijgen, maar wisten goed stand te houden en ballen te onderscheppen. Toch wist een DEO mannetje door te breken, een schot op de paal en in de rebound (gelukkig) een millimetertje over de lat heen…. Daar kwam SV goed weg! Rust.

In de rust werd door Kenny vooral het op tijd overspelen benadrukt. Wat vorig jaar een vanzelfsprekendheid was, lijkt op dit moment lastiger. Na de rust direct een mooie kans voor Brent. De armen aan de kant gingen al bijna om hoog……. Het lukte net niet. DEO direct in de tegenaanval. Hun aanvallertje kreeg een stuiterende bal voor z’n voeten en wist zich met een ver schot  de bal over Tim heen te krijgen. Een knappe goal en niet te houden voor Tim: 1-2. DEO kreeg de smaak te pakken en onze mannen en vrouw leken wat van slag. Passes kwamen net niet aan, te kort. Vrij snel werd het wat ongelukkig 2-2. Lucas kreeg vandaag wat minder kansen om zijn geweldige schot tot uitvoer te brengen. Hij wist wel regelmatig de bal te veroveren. Via een lob balletje van iets verder weg probeerde hij de keeper te passeren. Helaas, ging de bal net naast.

DEO meteen weer in de tegenaanval. Hands voor de goal, bal wel in de goal, maar terecht afgekeurd door de scheids. DEO bleef aanvallen. Dani bleef goed meeverdedigden en wist de bal vaak goed weg te werken. Ondanks de druk die DEO nu meer wist te zetten, bleven er ook de nodige kansen voor SV. Brent net naast, Finn net over de goal heen. Een doelpunt voor SV leek niet te mogen. En opeens was daar een aanval van DEO met als resultaat 3-2 voor DEO na een ongelukkige klutsbal. De mannen en vrouw gaven natuurlijk niet op en bleven kansen creëren. Finn nog een keer met een omhaal, maar helaas te zacht en goed te vangen door de keeper van DEO. Dit was de laatste aanval…. De wedstrijd werd afgefloten.

Ontzettend jammer dat het spul deze spannende wedstrijd heeft verloren. De eerste helft was voor SV, de tweede helft voor DEO. Ze waren echt wel gelijkwaardig, net als vorige week tegen DSO. Een gelijk spel was op zijn plaats geweest. Maar niet getreurd, volgende week weer nieuwe kansen en zeker weer mooie voetbalmomenten.