Nootdorp JO13-2 - RKAVV D2

D-pupillen, D2, Groep 2 16

12 september 2015 9:00

Bob de Bruijn

Alweer vroeg stonden jullie vol vertrouwen klaar voor een nieuwe uitdaging tegen RKAVV. Jullie trainer Randy was de dag ervoor er al van overtuigd dat jullie deze wedstrijd zouden winnen. Spannend dus of hij gelijk zou krijgen.

Vanaf het begin werd de tegenstander al aardig vast gezet, er werd kort op de bal gezeten waardoor RKAVV niet echt aan voetballen toe kwam. In de eerste minuut was daar dan al de eerste kans, schot op doel maar helaas naast. Vlak daarna kreeg RKAVV een corner, maar gelukkig schoten ook zij de bal naast. Alle ouders langs de kant konden weer rustig ademhalen.

De eerst helft volgden vele kansen voor SV Nootdorp en werd ook achterin en op het middenveld vele duels gewonnen. Het spel werd voornamelijk afgespeeld op de helft van de tegenstanders, ook dit is wel zo fijn voor de vaste supporters.

Buitenspel, babbelen tegen de scheidsrechter en ingooien is zo nu en dan nog wel een uitdaging, maar ja als dat alles is wat Randy jullie nog moet leren

Na 24 minuten mocht Bink dan eindelijk beginnen aan zijn eerste spelminuten en hij was gelijk gevaarlijk.

2 minuten later werd het namelijk 1-0 door een mooie aanval van Bink, bal gespeeld op Semmy die deze wedstijd wel wist wat hij met de bal moest doen, namelijk SCOREN!

Ondertussen werd er zo nu en dan mooi gecombineerd en vanuit achteruit opgebouwd. Maar het doel werd voor de rust niet meer gevonden.

Na de rust waren de jongens van SV Nootdorp niet echt wakker en al binnen 1 minuut stond het 1-1 na een hoge bal op doel. Hierdoor kreeg RKAVV meer energie en werden ook fanatieker. Gelukkig waren de jongens van SV Nootdorp ook wakker geschud en lieten ze weer een mooie aanval zien via Koen, pass naar Bink, Bink schoot op doel maar de bal werd gestopt door de keeper. Deze had de bal niet klem vast en dus kon Semmy de bal in het doel tikken 2-1

Ondertussen deed de tegenstander er alles aan om aan te vallen. Zo nu en dan kwamen ze best dichtbij maar botste vervolgens op tegen een goede verdediging van SV Nootdorp, die heel wat aanvallen van de tegenstander hebben gestopt en gezorgd dat Nootdorp weer de aanval kon inzetten via een goed spelend middenveld.

Al snel volgt er een corner genomen door Koen, Floris neemt de bal aan en past deze direct weer terug op Koen, en…. Koen scoort 3-1, dit zijn echt mooie en goede combinaties om naar te kijken.

Het blijft spannend, de tegenstander geeft niet op, paar slordige foutjes van SV Nootdorp, de bal gaat meer door de lucht dan over de grond, krijgen de bal slecht weg van eigen helft, bal controle is even weg en een tegengoal hangt in de lucht.

Dan ontstaat er weer een mooie aanval, opgebouwd vanuit de achterhoede op Jesper die zich niet laat gek maken door een paar vallende RKAVV spelers. Nadat deze woest om zich heen had gemaaid neemt Jesper de bal over, speelt deze op Lars die een mooie pass op Semmy geeft die helemaal vrij voor doel staat en hij scoort 4-1.

In de laatste minuut wordt het toch nog even spannend en zien we een mooie redding van de Keeper Illyas die het deze wedstrijd niet echt moeilijk heeft gehad.

4-1 echt een hele mooie uitslag, Veel gescoord maar ook dankzij Alex, Luca, Hidde, Yannick, Shiwin, Richard en Wesley zijn de nodige tegengoals voorkomen want ook achterin hebben ze hard moeten werken om de tegenstander geen kans te geven.

Succes volgende week tegen Wilhelmus

klik hier voor alle foto's