F1 levert een spannende strijd

DSO F1

F-pupillen, F1, Groep 1 08

12 september 2015 9:45

Met een zonnetje en af en toe een drupje startte de dag. Vandaag weer een volledige F1, na zo’n 3 weken blessureleed van Brent en Finn. De mannen hadden er weer zin in. Vandaag voor het eerst echte presentatieshirts voor de mannen en vrouw met dank aan Rogier. Helemaal trots! Dat ziet er ook echt strak en professioneel uit (zie fotootje).

In de kleedkamer de speelshirts aan, de opstelling nog eens met Bart doorgenomen en tips en tricks meegegeven. Kenny was door omstandigheden niet op tijd. Nog even inspelen op het veld totdat scheids Rinus vloot voor de aftrap. DSO is de gedoodverfde tegenstander. Via het voetbalcircuit hadden we al gehoord dat het snelle jongetjes zijn en technisch capabel. Maar dat zijn onze mannen en vrouw natuurlijk ook. Vanaf het begin een hele leuke wedstrijd om te zien. Over en weer vielen DSO en SV Nootdorp aan. Goed samenspel tussen de achterhoede, middenveld en voorhoede bij beide ploegen. Onder de druk van DSO  waren de ballen af en toe net iets te kort naar de ander, waardoor de bal soms met moeite in het team gehouden kon worden. Dat zijn we niet gewend van onze kids. Isaac en Dani hadden speciale opdrachten van Kenny meegekregen om uit te voeren omdat DSO snelle spitsen heeft. Die opdracht werkte goed (ik ga hem niet verklappen).

De eerste echte kans was voor DSO. Goed gestopt door onze keeper Tim. Direct de SV kids weer in de aanval. Een paar keer kon SV op het doel schieten in de eerste helft, maar DSO had een goede keeper. Finn, Dani, Brent, Lucas en Isaac kregen de bal er niet langs. Daarentegen hielden Davie en Daimy het achter potdicht. Ze onderschepten telkens de ballen van DSO. Uiteraard ook met hulp van het middenveld. Met 0-0 gingen we de rust in.

Na de rust nam Kenny de coaching weer over van Bart. Er werd fair gespeeld met wederzijds fysiek spel en binnen de regels. In een duel om de bal gebeurde het toch dat de schoen van Dani in het gezicht van een tegenstander kwam. Behoorlijk bloedend werd het jongetje van het veld afgevoerd. Iedereen was goed geschrokken. Gelukkig bleek later dat de verwondingen minder heftig waren dan in eerste instantie werd gedacht. Hij moest wel naar de tandarts, omdat een melktand doorgeduwd was in zijn gehemelte.

De wedstrijd ging weer door. Tijdens het verdedigen bijna een eigen doelpunt via het lichaam van Isaac. Dan ben je als fan en spelertje wel blij dat er een mooie paal staat….. In de aanval erna wist DSO als eerste te scoren. Tim zat er goed bij; helaas wat ongelukkig toch het doel in: 0-1 voor DSO. De mannen en vrouw lieten zich niet kisten. Soufian kwam verschillende keren goed door, maar liep zich helaas toch vast. Met 3 man om je heen en als menneke van 125 cm tegen jongens van 1 kop groter, wordt het dan toch wat lastig. Ook om hem dan op tijd naar een vrijstaande Brent, Dani , Finn of Isaac te pasen.

Richting einde van de wedstrijd wist Souf Brent weer te vinden. De keeper van DSO liep goed uit met het gevolg dat Brent hem er niet langs kreeg. Direct erna Dani alleen op de keeper af. Door het goede uitlopen van de keeper, schoot Dani net naast. Dani wel met pijn het veld af. De vermoeidheid leek wat toe te slaan, want de aansluiting tussen achterhoede en middenveld met de aanvallers werd minder. Desondanks nog wel de nodige mooie aanvallen. Na een mooie opbouw wist Souf nu door te breken en werd vlak bij de goal onderuit gehaald. Penalty of was het nu een vrije schop? Uiteindelijk na enige verwarring nam Isaac de penalty of vrije trap. Er stond een muur van 7 jongetjes van DSO in de goal (krijg hem daar dan maar langs). Nu kwam weer die paal om de hoek zeilen……. In dit geval waren we er als fans en spelertjes niet blij mee! Isaac schoot op de paal en de wedstrijd werd afgefloten……

Ze hebben gevochten als leeuwen en waren behoorlijk gelijkwaardig aan DSO. Een gelijkspel had ook recht gedaan aan deze wedstrijd. Zeker in de 2de helft wist SV meer kansen te creëren. Nu ja, niet getreurd, ze werden goed onder druk gezet door DSO, er is goed gespeeld en je kunt niet altijd winnen. Na de penalties, verlieten de kids weer vrolijk het veld.

Bart bedankt voor de coaching in de eerste helft en Rinus uiteraard voor het scheidsen!