sv Nootdorp weer koploper na zege op WV/HEDW

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

9 april 2016 14:30

Germs, M.L.

sv Nootdorp profiteerde dankbaar van het gelijke spel van koploper Argon tegen ARC. De overwinning op het Amsterdamse WV/HEDW leverde niet alleen drie punten op, maar ook de eerste plaats op de ranglijst. De voorsprong op Argon bedraagt nu een punt. FC ’s-Gravenzande en Zwaluwen’30 hebben twee punten achterstand op de Nootdorpers.

In het eerste kwartier van het duel tussen sv Nootdorp en WV/HEDW werd aan beide zijden veel balverlies geleden. De Nootdorpers hadden ook moeite om van de eigen speelhelft af te komen. De kansen in de eerste helft waren dan ook op één hand te tellen. In de twintigste minuut werd pas de eerste kans genoteerd. Nootdorp-keeper Björn Benard bereikte met een snelle uitgooi Jeffrey Flohr. Flohr leverde de bal af bij Marcley Manuela, maar zijn schot ging via de voet van een WV/HEDW-verdediger over de zijlijn. Tien minuten later lag de Amsterdamse doelman Jordy Heimens bij een schot van Manuela op de goede plaats.

Vier minuten na de doelwisseling werd een schot van WV/HEDW-speler Mick van Moerkerk geblokkeerd door Nick Sleeking en leverde niet meer op dan een hoekschop. De corner werd afgeslagen waarna uit de tegenaanval van Jeffey Flohr en Charlie Windhorst meer gehaald hand kunnen worden. In de 57e minuut wist Benard de vingertoppen te krijgen tegen een schot van Van Moerkerk. Uit de hoekschop die volgde kopte Berend Schoute voorlangs.

In de 66e minuut was het dan toch raak voor de Nootdorpers. Marcley Manuela startte op snelheid vanaf zijn eigen helft en ging richting het vijandelijke doel. Onderweg passeerde hij een aantal tegenstanders en schoot diagonaal binnen. In de euforie schopte hij tegen de hoekvlag. Dit leverde hem een gele kaart op, waardoor hij de volgende wedstrijd weer is geschorst.

Vier minuten daarna was het duel definitief beslist en wederom had Manuela de hoofdrol. De maker van het eerste doelpunt omspeelde doelman Heimans. Verdediger Dennis Damley probeerde het doelpunt nog te verhinderen, maar Manuela kon uit de onmogelijke hoek toch scoren (2-0). Weer ging Manuela richting de hoekvlag, maar bedacht zich deze keer op tijd. In de laatste twintig minuten werd niet meer gescoord.

klik hier voor meer foto's