sv Nootdorp loopt weer tegen nederlaag aan

Zwaluwen 30 HCSV 1

Nootdorp 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

12 maart 2016 14:30

Luinge, R.

Onder leiding van scheidsrechter Roelof Luinge gingen zowel Zwaluwen’30 als sv Nootdorp vol voor de winst. De ploeg van Dick Boereboom (foto) wilde wat recht zetten tegen de nummer drie op de ranglijst, na enkele mindere resultaten. Dat is echter niet gelukt, want sv Nootdorp ging nipt met 1-0 onderuit.

sv Nootdorp had in de tweede minuut van de wedstrijd al pech, dat een wegdraaiende voorzet van Charlie Windhorst over doelman Gregory Martin tegen de paal belandde. Dezelfde speler schoot even later de bal in handen van de Zwaluwen-doelman. Vlak daarna kreeg de thuisploeg een enorme mogelijkheid, maar Kevin Grent faalde alleen voor doelman Björn Benard.

Omschakeling

sv Nootdorp bleef gevaarlijk in de omschakeling. De toeschouwers hadden niets te klagen over wat zij voorgeschoteld kregen. Diep in de eerste helft zag Windhorst de bal uit een vrije trap stranden in de Zwaluwen-muur. Vlak voor rust dacht sv Nootdorp alsnog de leiding te nemen. Een vrije trap van Firat Koc belandde op de lat. In de rebound schoof Windhorst binnen, maar de treffer werd door Luinge geannuleerd omdat Windhorst daarvoor in buitenspelpositie had gestaan.

Aantrekkelijk

Ook na de doelwisseling bleef het een aantrekkelijke wedstrijd. Charlie Windhorst kwam vanuit een klutssituatie in balbezit, maar mikte naast. Ook Zwaluwen’30 kreeg mogelijkheden, maar doelman Benard stond op zijn post. Een kwartier voor tijd moest hij door tijdig uitlopen de thuisploeg van de openingstreffer afhouden. Zeven minuten voor tijd leek Yannick Blom met een kopbal te gaan scoren, maar doelman Gregory Martin had een katachtige reactie in huis en bleef het nog 0-0.

Noodlot

Eén minuut voor tijd sloeg het noodlot toch nog toe voor de Nootdorpers. Na een combinatie over rechts schoot Kevin Rivelino de bal onhoudbaar langs Björn Benard: 1-0. Argon won en neemt nu alleen de leiding over van sv Nootdorp, dat op drie punten staat. Ook Zwaluwen’30 is door deze winst nog in de race.