FC ’s-Gravenzande brengt koploper sv Nootdorp eerste nederlaag toe

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

20 februari 2016 14:30

Roozeboom, W.

Het eerste duel tussen sv Nootdorp en FC ’s-Gravenzande leverde voor beide ploegen één puntje op. Dat was het eerste puntverlies na de winst in de eerste drie wedstrijden. In het resterende verloop van de competitie doen de Nootdorpers het duidelijk beter. Met elfmaal winst, vijf gelijke spelen en nog geen verliespartij gingen zijn vooraf fier aan kop in de 1e klasse B.

FC ’s-Gravenzande won zevenmaal, speelde ook vijf keer gelijk en verloor vier keer. Reden genoeg dus om er een aantrekkelijke wedstrijd van te maken. Voorafgaande aan de wedstrijd werd Sander Koeleman gehuldigd voor het spelen van zijn 100e wedstrijd voor de hoofdmacht van FC ’s-Gravenzande en hij ontving uit handen van bestuurslid Dirk Valstar een blijvend aandenken. Keke Stam kampt nog steeds met een blessure, evenals de vorige week uitgevallen Rob Klop, terwijl zaterdagmorgen ook Patrick Triep zich moest afmelden in verband met griep.

Een echt goede wedstrijd werd het allerminst, maar spannend was het wel. In de aanvangsfase was sv Nootdorp meer in balbezit, maar echt uitgespeelde kansen leverde dat niet op. Nick Sleeking zag zijn inzet tot hoekschop verwerkt worden, terwijl Aimen Said ook tweemaal kansrijk was. Zijn eerste poging ging naast en de tweede leverde een hoekschop op. Een schotje van Gillian Pieper van sv Nootdorp halverwege het eerste bedrijf had ook geen succes; dat werd door Danny Koning goed gepakt.

De eerste poging voor de thuisploeg liet zich pas in de 24e minuut aantekenen, maar doelman Björn Benard was net iets eerder bij de bal dan Frank Broos. Kort voor de pauze kopte Ruben de Groot de bal naast en op slag van rust was weer Frank Broos kansrijk, maar hij raakte de bal niet goed en zodoende zochten beide ploegen met een 0-0 stand de kleedkamer op.

Strafschop

Het eerste kwartier na rust drong FC ´s-Gravenzande wat meer aan, zonder dat het echte kansen kreeg. Na een uur spelen werd Frank Broos in het strafschopgebied onderuit getrokken door Peter Korteling, voldoende voor scheidsrechter Roozeboom om een strafschop te geven. Ruben de Groot zette FC ’s-Gravenzande hieruit op een 1-0 voorsprong. sv Nootdorp reageerde direct met de wissel Gillian Pieper voor Jeffrey Flohr en ging op zoek naar de gelijkmaker.

Ook de thuisploeg wisselde, Frank Broos verliet het veld, Yuri Westhoff was zijn vervanger. De bezoekers wisten een kwartier voor tijd weer op gelijke hoogte te komen. Uit een vrije trap maakte in tweede instantie Aimen Said gebruik van matig ingrijpen in de Westlandse defensie en schoot de bal achter Danny Koning: 1-1. De wedstrijd leek op een gelijkspel af te stevenen, maar met nog zes minuten op de klok liet Roel Stoffels met een bekeken schot over de grond de bal in de linkerhoek van het Nootdorpse doel verdwijnen: 2-1. sv Nootdorp wisselde Daley Windhorst nog voor Moreno Hazelhorst en FC ´s-Gravenzande bracht in blessuretijd Michiel van den Berg nog in het veld voor Domingos Lopes de Brito, maar doelpunten bleven verder uit en moest de koploper na zestien wedstrijden zonder verlies de eerste nederlaag slikken.