sv Nootdorp pakt periodetitel na winst op Vitesse Delft

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

13 februari 2016 14:30

Calvert, S.C.

sv Nootdorp heeft goede zaken gedaan door zelf te winnen bij Vitesse Delft en zag de concurrenten Argon en Zwaluwen punten morsen. In een niet al te sprankelende wedstrijd was Aimen Said de matchwinner met het maken van de enige treffer van de wedstrijd.

In een rommelige openingsfase met balverlies over en weer, nam Vitesse Delft meteen het initiatief. Het had een duidelijke boodschap meegekregen van trainer Peter Klomp. De verdediging van sv Nootdorp werd meteen onder druk gezet, waardoor het opbouwen moeizaam verliep bij de ploeg van trainer Dick Boereboom. Vitesse Delft creëerde ook de eerste kans van de wedstrijd. Na een goed aangesneden voorzet werd de bal net voorlangs het Nootdorpse doel gekopt. De toon was gezet en de thuisploeg bleef aandringen.

Het was even billenknijpen voor Vitesse Delft toen Jeffrey Flohr op het randje van de zestienmeter ging liggen. Er werd een vrije trap toegekend, die naast geschoten werd door Yannick Blom.
Vitesse Delft had haar zaakjes prima op orde en sv Nootdorp had het er lastig mee. Totdat een dramatisch genomen vrije trap van de gastheren ervoor zorgde dat sv Nootdorp kon counteren. Binnen een mum van tijd stond spits Aimen Said in het Delftse strafschopgebied en via het been van Vitesse-speler Raymond Gopal caramboleerde de bal over de geslagen Van Bergenhenegouwen in het doel. sv Nootdorp zocht de kleedkamer op met een 0-1 voorsprong.

De tweede helft was nog maar een paar minuten oud toen Gillian Pieper oog-in-oog kwam te staan met de Vitesse-doelman. Van Bergenhenegouwen won deze strijd en kon het schot pareren. In een matte tweede helft gebeurde heel lang niets, totdat Said opeens naar de grond ging in het strafschopgebied. Het publiek veerde even op, maar de scheidsrechter gaf de vrije trap aan Vitesse Delf vanwege een vermeende schwalbe.

Slot

Het slotoffensief bleef uit aan de kant van Vitesse Delft, mede door de ijzersterke, collectieve verdediging van sv Nootdorp. De ruimtes werden groter achterin bij de thuisploeg van trainer Peter Klomp en de bezoekers kregen kansen om de wedstrijd op slot te gooien. Toch stelde de ploeg van Dick Boereboom de periodetitel veilig na een moeizame wedstrijd.

We wisten dat ze vol druk gingen zetten en daar hadden we op ingespeeld’’, liet Boereboom na afloop weten. ,,Het was inderdaad moeizaam, maar dat kwam voornamelijk omdat wij onze kansen niet benutten. Er lagen ruimtes, maar daar haalden wij geen rendement uit. Ik heb geen seconde angst gehad dat we het nog zouden weggeven, we stonden zeer solide te verdedigen. We hebben gedaan wat we moesten doen’’, aldus een gelukkige Nootdorp-trainer Boereboom.