Doelpuntloos gelijkspel bij ARC

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

5 december 2015 14:30

Noordhoek, J.

Nootdorp begon in Alphen aan den Rijn aan het duel met ARC in een ongewijzigde opstelling. Dit hield in de dat vorige week nog geschorste Jeffrey Flohr op de reservebank was beland en ook Daley Windhorst, die vorige week geblesseerd uitviel, niet in de basis begon.

De eerste helft tussen ARC en Nootdorp kende weinig hoogtepunten. De eerste kans was voor ARC. Jeffrey Beukenholdt (ex-VELO) zag zijn halve omhaal bij Luuk Samson belanden die bal vervolgens naast het doel liet verdwijnen. Tien minuten later leverde een overtreding van Stefan den Horder van ARC op Nick Sleeking een strafschop op. Arbiter Noordhoek toonde Horder ook nog de gele kaart. Aimen Said probeerde de bal met een ‘Panenka’ het doel in te werken, maar deze belandde op de paal en werd in tweede instantie gepakt door doelman Michael de Leeuw. Verder vielen in de eerste helft weinig uitgespeelde kansen te noteren. Er werd veel balverlies geleden op het middenveld en beide verdedigingen stonden telkens op hun plaats.

In de tweede helft was de eerste kleine kans voor Nootdorp. De voorzet van Roy Beijer werd door niemand geraakt. Een opstootje voor het doel van Nootdorp een paar minuten later na het nodige duw- en trekwerk werd afgedaan met een gele kaart aan beide kanten. Jeffrey Flohr mocht in de 65e minuut toch zijn opwachting maken als vervanger van Firat Koc. Een vrije trap van Nick Sleeking in de 66e minuut werd door goalie Michael de Leeuw bij de tweede paal uit de lucht geplukt.

Ook Daly Windhorst mocht zijn opwachting maken een kwartier voor tijd. Ook ARC wisselde en kreeg de eerste goede mogelijkheid. Een schot van Robin de Heij werd ternauwernood door Yannic Augustinus uit de korte hoek getikt. Beide partijen kregen nog een kleine kans voordat de blessuretijd aanbrak. In de tweede minuut van de extra tijd kreeg Nootdorp nog een vrije trap. De vrije trap bracht niet meer op dan een hoekschop, die verder geen gevaar opleverde. De wedstrijd eindigde dan ook zoals die was begonnen: 0-0.

Nootdorp behoudt door dit resultaat de ongeslagen status, maar ziet concurrent Argon tot op één punt naderen.