Gehavend Nootdorp ruim langs Voorschoten’97

Voorschoten'97 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

28 november 2015 9:45

Nootdorp kon bij aanvang van de kraker tegen Voorschoten’97 geen beroep doen op vijf spelers. De bezoekers uit Voorschoten hadden het betere van het spel in de openingsfase, maar zagen Nootdorp met een ruime zege het duel afsluiten: 4-0.

Nootdorp verscheen aan de aftrap van de topper tegen Voorschoten’97 zonder de geschorsten Jeffrey Flohr, Mike Hollenberg en Marcley Manuela. Boy Wotte had eerder deze week laten weten per direct te stoppen met voetballen en te kiezen voor een maatschappelijke carrière. Tijdens de warming-up gaf Joost Swaanenburg aan last te hebben van zijn lies, waardoor Roy Beijer in de basis moest starten.

De meeste kansen waren in het eerste half uur dan ook voor Voorschoten’97. De mogelijkheden kwamen vooral voort uit standaardsituaties. In de negende minuut kregen de bezoekers een vrije trap recht voor het doel. De bal ging langs de muur maar naast het doel. Een vrije trap van Jim van der Krogt werd door Nootdorper Daley Windhorst weggekopt en ook een vrije trap vanaf de hoek van het strafschopgebied leverde niets op.

De wedstrijd leek er één van weinig hoogtepunten te worden met Voorschoten’97 als bovenliggende partij. Langzaam kwam Nootdorp beter in haar spel en dit leverde meteen resultaat op. Aimen Said drong in de 27e minuut het strafschopgebied binnen en schoot de bal van de zijkant diagonaal de verre hoek in (1-0). De volgende Voorschotense aanval werd door keeper Augustinus uit de lucht geplukt. Vlak daarna was het weer raak voor Nootdorp, met opnieuw een hoofdrol voor Said, die met een schaarbeweging een verdediger de verkeerde kant op stuurde en via de binnenkant van de tweede paal de 2-0 aantekende. In de blessuretijd van de eerste helft voltooide Aimen Said zijn trilogie. Voor de derde keer passeerde hij keeper Van der Niet: 3-0.

Na rust kreeg Voorschoten’97 meteen een goede kans, maar doelman Yannick Augustinus wist de bal vanuit de benedenhoek tot hoekschop te verwerken. In de 53e minuut kreeg aanvoerder Kasper Michel van scheidsrechter Van der Perk de rode kaart voorgehouden. Vermoedelijk vanwege opmerkingen op de leiding. Tien minuten later leverde een flinke charge van Remy Constancia op Nootdorper Gillian Pieper geen kaart op. In de 78e minuut viel het laatste doelpunt van het duel. De net ingevallen Charley Windhorst (voor broer Daily) kopte een vrije trap van Stefan Stam in de touwen: 4-0.

Nootdorp heeft door de overwinning nu drie punten voorsprong op FC ’s-Gravenzande, Argon en Voorschoten’97.

Klik hier voor meer foto's