WV-HEDW - Nootdorp 1 - 2

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse B

14 november 2015 14:30

Ebink, A.M.

Gelukkige overwinning voor SV Nootdorp in de uitwedstrijd tegen WV HEDW.

Op een zeer slecht veld  moest het nog steeds  ongeslagen SV Nootdorp de strijd aanbinden met WVHEDW.
De strijdbare Amsterdammers vochten voor elke meter en daar hadden de geelzwarten veel moeite mee. De Nootdorpse spelers gleden veel uit waardoor er nauwelijks een goede combinatie op het hobbelige veld te zien was. In de 17e minuut was het Peter Korteling die weggleed tijdens het terugspelen van de bal waardoor zijn pass tekort was, hierdoor kon Ruben Loeve, de Amsterdamse topscorer doelman Augustinus passeren en de 1-0 voor WVHEDW aan laten tekenen. SV  Nootdorp had daarna de nodige moeite om zich staande te houden op het hobbelige veld en tegen de fysiek sterke tegenstanders. Enige wapenfeit was een gevaarlijke vrije trap van Marcley Manuela die ternauwernood door de doelman gestopt kon worden waarna Aimen Said de bal in de rebound in het zijnet schoot.   SV Nootdorp startte de 2e helft  met een fel offensief.
In de 53e minuut leverde dat de op dat moment verdiende gelijkmaker op.  Na weer een vrije schop van Manuela sprong de bal via de muur naar aanvoerder Yannick Blom die de Amsterdamse doelman van dichtbij passeerde (1-1).
Het offensief van Nootdorp duurde ook na deze treffer enige tijd voort zonder tot grote kansen te komen.
Na  wat wissels bij WV HEDW  kwam er weer meer tegenstand voor de Nootdorpers.  In de 80e minuut hing de ongeslagen status van SV Nootdorp aan een zijden draad doordat Ruben Loeve  in het 16 meter gebied werd neergehaald door  Mike Hollenberg. De prima leidende scheidsrechter Ebink  gaf een terechte penalty. Dat het slachtoffer nooit zelf de strafschop met nemen bleek ook nu weer want de man die al 8 treffers achter zijn naam had staan ging zelf achter de bal staan en schoot deze laag in de hoek, maar doelman Yannick Augustinus wist met een flitsende reactie deze bal te stoppen. Grote vreugde bij de geelzwarten en droefenis bij de Amsterdammers. De domper werd voor hen nog groter want  vier minuten later viel de winnende goal voor SV Nootdorp. Na een voorzet van rechts schoot  Amen Said tegen Marcley Manuela aan waardoor de bal in die hoek van het doel belandde waarnaar de doelman  niet op weg was (1-2, 84’).  Deze voorsprong werd tot het eindsignaal vastgehouden waardoor de 4e overwinning op rij een feit was en de ongeslagen status werd behouden. Na de uitslagen van de 10e ronde bleek ook nog eens dat SV Nootdorp samen met Voorschoten`97 de verrassende leiders zijn in de 1e klasse B. Aanstaande zaterdag is er vrij weekend en daarna op 28 november de onbetwiste topper want dan staat de wedstrijd tussen SV Nootdorp en Voorschoten `97 op het programma.